|
|
|
|---|---|
|
Hej! Med anledning av att min motor, N53 (525'a), går oroligt på tomgång speciellt vid start med kall motor (även om det är uppåt 5-10+ ute) vill jag ha reda på några felkoder jag har fått ut med BMWhat. Förmodligen går det att utröna det hela på BMW, men jag tänkte försöka spara lite pengar här. Bilen har nyss fått nya stift och en ny spridare för att avhjälpa detta fel, och det kostar ju en slant när man får betala själv. Med lite tur kanske detta är något som går att fixa själv. Koderna är följande: Engine / Motor Fault: sorry, unknown fault Code: 2B0A Fault: sorry, unknown fault Code: 2B09 Fault: :Throttle / throttle potentiometer Code: 2B0B Den sista verkar vara lägesgivaren för gasreglaget i spjällhuset eller vad det heter, men dom två första? Detta är även postat i tråden om BMWhat, men jag har inte fått någon respons där ännu, så jag provar i 5-serie delen. Tack på förhand! // Björn | |
|
Svarar själv här. Noxgivarna ger ett konstigt värde. Förmodligen ett följdfel av något annat enligt bmw. Återkommer om jag har något att rapportera :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.