|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har fått erbjudande att köpa en 323i E46 -99 med m-paket för 19-20papp. Bilen har gått cirkus 19000 mil, har lite rost och skavanker men inget som utmärker sig såhär väl. Jag känner såhär på direkten att det inte är så farligt mycket pengar ändå, men som sagt har ju gått en del. Men det som oroar mig mest är det jag hört om just årmodellerna 98-99 ang lös bakaxel. Hur vanligt förekommande är det? Nu hade jag inte kollat om det var några sprickor eller liknande. Men vad kan göra i förebyggande syfte? Om det redan är försent vad kostar det att laga sådant, om man ber någon mindre verkstad, dvs ingen bmw verkstad? Är precis purfärsk här så klipp till mig om jag skrivit i fel subforum! Mvh Bjja | |
|
Jag har haft en BMW 323Ci '00 (dock byggt 11/99) sedan 2011 och har väl kört 5000-6000mil och den ligger väl nu på ca 19000mil. Var också lite orolig angående bakaxelinfästningarna men det har inte varit något problem.. och då kör jag ganska hårt och vad jag vet så ska inte coupéer vara förskonade från bekymret. Som jag förstår det så får man lyfta ned bakaxeln och sedan svetsa ihop infästningarna alternativt lägga på nya brickor över infästningarna. Lär säkert ta några arbetsdagar så ett pris för detta på en verkstad lär vara skapligt dyrt. Tänk en billig verkstad som tar 700kr/timme och jobbet kanske är på 16 timmar + eventuella reservdelar och förbrukningsmaterial.. = nära på bilens inköpspris? ;) |
|
| Åh fy fan! :P Ah så om det inte några sprickor eller antydan på en början är det egentligen bara tuta och köra (hehe) ? :) Men vad tänker du annars på priset? Värt ? :) Såg relativt fräsch ut ändå! | |
|
Det finns en sorts skum man kan fylla i håligheten ovanför bakaxel infästningen för att förstärka denna, så det går att lösa på annat sätt än att svetsa. Jag vet inte om BMW säljer detta skum i Sverige dock, men det borde gå att skicka i typ kemisk metall eller något annat. |
|
| Såpass! Skall kolla upp det! | |
|
Jag körde över 40000 mil med min 323:a, hade aldrig problem med vare sig motor eller upphängning. Tyvärr är motorerna inte lika bra längre. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.