|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Har köpt en uppsättning style M433 fälgar till min F11. Det är replicor men ser ut att vara väldigt fina sådana. Köpte dem från CM Wheels i UK. 19" med 9,5 tum bak och 8,5 tum fram. ET 35 Däck som jag tänkte sätta på: 275/35 bak och 245/40 fram. Min fråga är nu, kommer dessa att sitta bra på min F11 med ET 35? Min oro är att det kommer bredda för mycket bak. Mvh Kristoffer | |
|
Hade du redan köpt fälgarna? Det känns som det är E61 fälgar med de måtten. Jag tror inte de passar, jag provade ett set 19*9,5 med ET 30 från en E61 och min uppfattning var att ET 45-50 skulle vara bättre, ET 30 stack ut för långt enligt mig, det var 275 på dessa jag provade. Om du har fälgarna är det ju bara att prova dem på plats? |
|
|
Nja, har inte E61 typ ET20? Jag hade en E61 innan med 18" och där hade jag ET20. Ja jag får nog ut och testa, dock blir det utan däck men jag får väl en hint om drt går med däck. Men är det verkligen ingen som har kört med fälgar och ET35 på en F11? |
|
|
Kollade lite på www.willtheyfit.com och där verkar det som det ska funka. Bak: 275/35-19 9,5 tum med ET35 mot mina nuvarande 245/45-18 8 tum med ET30: Compared to your existing wheel, this new wheel will have an inner rim which is 24.1mm closer to the suspension strut. The outer rim will poke out 14.1mm more than before. Fram: 245/40-19 8,5 tum med ET35 mot mina nuvarande 245/45-18 med 8 tum med ET30: Compared to your existing wheel, this new wheel will have an inner rim which is 5mm closer to the suspension strut. The outer rim will poke out 5mm less than before. Enligt denna kalkylator så borde ET35 inte vara några problem, eller vad tror ni? :) |
|
|
Jag har 20" 433M på min F11 och har ET 44 i bak med 275/35 Och då går däcken/fälgen riktigt snyggt i linje med skärmkanterna. Så med 9.5" och ET 35 skulle jag nog faktiskt gå ner lite i bredd på kanske 245-255 bak för att inte riskera att det blir "ballong" i bak. Lägre ET bak=däcket bygger inåt/uppåt. Alt kan kanske vara att sätta spacers i bak så du får upp ET mot 40-44 (då kan du även köra 275) och få lite kaxigare "stance" på bilen. |
|
|
Liten korrigering där:-) Ju HÖGRE siffra desto längre IN i hjulhuset, Ju LÄGRE siffra desto längre UT mot skärmkanten. Så har du ET35 och sätter ditt en 15mm spacer så får du alltså ET20 vilket då innebär att fälgen kommer längre ut! |
|
|
Granhult har rätt. Sorry! Hål i hövvet. Spekulera kring däckdimensioner efter 12h jobb ger jag fan i framöver. 😁 |
|
|
Testa fälgen på bilen idag och den breddar inte mycket. Absolut innanför skärmkanten och med gott om plats. Nu var det i och för sig utan däck men verkar lugnt. Tror det kommer bli riktigt snyggt. Ska se om jag kan få upp lite bilder. Ang CM Wheels, Chris är sjysst och ha att göra med. Mycket trevlig. Tog en vecka sen kom fälgarna levererade till min dörr. Cv, vilka fälgar är du sugen på. Min uppfattning om fälgarna är att de är väldigt fina, alla mått, et osv är instansade. Skickades vä emballerade också 😊. Nu ska jag bara hitta däck till dem också. |
|
|
Lite bilder... Jag bedömer att det ska funka fint med ET35, borde inte vara några problem alls, eller vad tror ni? Länk Länk Länk Länk |
|
|
Tack för din återmatning. Det kommer fungera bra det där:-) Verkar som mitt tidigare inlägg försvann. Hursomhelst det blir en CSL-variant för min del. Velar mellan dessa tre: 19" Staggered CSL Style Wheels, Satin Gun Metal, Front - 19x8.5 ET38, Rear - 19x9.5 ET27 19'' Staggered Atomic CSL Wheels, Satin Gun Metal, Front - 19x8.5 et38, Rears - 19x9.5 ET33 19" Staggered CSL Style Wheels, Hyper Black, Front - 19x8.5 ET38, Rear - 19x9.5 ET27 Har ni någon favorit? |
|
|
CompaktK Jag har likadana 20" med 275 bak och 245 fram till min f10. Dom sitter riktigt bra! Slår sig ingenstans vad jag märkt av. Får man fråga vad du betala för de? |
|
|
cv: Svårt val, vilken färg är din kärra? Svarta fälgar är ju grymt snyggt till vit bil tex. Mellan 1 & 2....skitsvårt val. Grymma båda två. ET27 är ju lägre än mitt ET35 så dom kommer ju sticka ut lite mer än mina. Bedömmer dock att det är gott om plats där, ja du ser ju på bilderna. Underdog2: Med fälgar och frakt hamnade notan på ca 7 500. Tycker det är ett OK pris. Bara fälgarna kostar 499£ = ca 6 416 SEK. Som sagt Chris på CM wheels är mycket bra att ha o göra med. Läste en del på UK forumen innan jag beställde och där hade dem också gott ryckte. Därav vågade jag mig på en beställning. Fälgarna kom bra emballerade i wellpapp kartong liggande i en stor plastpåse och sen själva fälgen låg inpackad i mjukplast och en fälgkant skyddsring. Hela och fina och som sagt finishen verkar bra. JWL är instansat men frågan är om man kan lita på det, CM Wheels sa att det var väldigt bra kvalitet. Åter igen bara eget test kan avgöra. Alla mått som ET, fälgstorlek coh bredd är också instansade. Sen står det något med vikter. Antar att det är vilka vikter som rekomenderas för fälgarna??? |
|
| Underdog2: Grymt med 20"! Du har ingen bild och dela med dig av? Jag vågade mig inte på 20 då bilen används främst som familjebil och jag ville inte att den skulle bliför stötig. Nu är ju F11 väldigt bekväm från början så det hade kanske inte märkts så mycket? Vad säger du? | |
|
CompactK: Yes, alpinvit kärra. Då varken alternativ 1 eller 3(favoriten) inte finns på lager så får vi se hur det blir. Inväntar mailsvar från CM Wheels. Låter riktigt prisvärt om finishen är som den verkar vara. |
|
|
CompaktK fälgarna ligger i garaget med ett par lager plastidip på, glansen ska på på tisdag eller på onsdag.. När de monteras så drar jag upp en bild här... Anledningen till att jag valde 20" är att F1x har så stort hjulhus så jag ville fylla ut den. Plus att bilen inte används på race lr så, det är en glidarbil, så 20" syns ju dels mer, och ger bilen ett allmänt snyggare stuk enligt mig. Bilen är Alpinvit (III) och nu med dessa svarta 20 så är jag nöjd :) |
|
|
Underdog2:Härligt! Snyggt med svarta fälgar till vit bil:). Var dock mest intresserad av hur dina F10 fälgar såg ut i 20" (M433) på din bil. Hoppas dock 19" räcker :))))) Nu ska jag bara hitta ett bar däck till dem. Lutar åt Dunlop Sport Maxxeller Dunlop SP01.. :) |
|
|
CompactK Jo det ser riktigt snyggt ut, ska slänga på dom imorrn. Skippar glansen pga dom ser riktigt bra ut mattavarta! Slänger upp en bild imorrn hur det ser ut ;) Däcken jag har är Falken (osäker modell) 275/30 bak och 245/35 fram. Funkar fint för mig, ger rätt stuk. Kör samma profil du med? Rätt så standard storlek med tanke på hur breda fälgarna är :) |
|
|
Ja bild är alltid trevligt. Jag kommer köra på 275/35-19 bak och 245/40-19 fram. Kollade på Hankook K117 S1 Evo-2 275/35-19 100Y XL Dessa däck verkar väldigt trevliga. Många tycker dessa är bra. |
|
|
Länk Länk Där har du 2 bilder på fälgarna 😉 |
|
|
Snyggt!!! Svarta fälgar till vit bil är väldigt snyggt! Jag väntar lite med att sätta på mina sommardäck 😊. |
|
|
Sådär, nu är fälgarna på. Kan säga att ET35 och 285/35 bak passade utmärkt. Gott om plats och breddar inte speciellt mycket. Tack för hjälp och tips 😊 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.