|
|
|
|---|---|
|
hejsan gott folk äntligen har jag köpt mig en bmw m5 e60 och måste säga är riktigt nöjd men kostade mig en 1000 lapp i benzin hehe och min fråga är om man kan växla från D-läge till att vilja växla med paddlar under körning utan att va orolig att nått pajar, har nämlingen aldrig kört sån låda nångång så bäst och fråga. och hur sent kan man vänta med att växla är det typ vid 8000 varv som max ? Ja typ allt om hur man ska ska hantera en sån växellåda och tål dessa motorer genom att man kör lite hårt nångång ibland så gärna tips | |
|
Din m5a kommer inte gå sönder om du växlar mellan manuell och D-läge! När du har varmkört din bil ordentligt så kan du varva tills nålen kommer till slutet av gula märket, tror de 8200 varv.. Du kan även testa att skriva till Phoenix M3. Han har samma låda som dig, han kan nog mer om de där. ;) |
|
|
Tack för svaret Malleru, ska ta ett snack med Phoenix M3 |
|
|
Hej grattis till en underbar bil kör själv en 05a :) |
|
|
Inga problem att gå mellan manuell och automat. Om du kör i auto läge så kan du flippa med en av paddlarna så går du över till manuell direkt. Om du sedan vill gå tillbaka till auto så för du växelspaken en gång åt höger, klart. Kolla youtubeklippet med Fifth gear hur han växlar mjukt i det hårdaste manuella växlingsläget. Så tänker nog jag växla med min. Grattis till V10an. Köpte du MODO-Lasses? EB |
|
| Ytterligare en lycklig M5 E60 ägare! Kändes lite konstigt från början med paddlarna men uppskattar den funktionen nu. | |
|
Aha där ser man nu känner man en lättnad, tar lite tid innan man kommer in i den. Men ni som har erfarenhet gällande dessa motorer, tål dem mycke tex vid hård körning lite då och då,nu menar jag inte att att börna eller drifta utan accelera. Nej blev inget köp på lasses monster blev en annan M5 som jag köpte hos Eksjöbilaffär, måste säga att jag är riktigt nöjd, sitter nått annat sportsystem kommer inte på namnet men mullrar på fint, du kanske har råkat se den bilen på blocket, en svensksåld svart med svarta 22 tums fälgar, lite tråkigt bara att den haft 17 ägare, men har tagit kontakt med dem flesta förra ägare angående historik och det lät positivt från samtliga, enligt bilhandlaren sa han att folk äger inte en sådan länge för den är ju ingen billig pendlarbil direkt just därför. Kanske ointressant info, men kul och berätta lite. tackar samtliga för gratulationerna, hoppas få ses på nån M-träff nånstans i sverige |
|
|
Alltid kul att höra historier om andras bilar! Dessa motorer är byggda för att klara hård körning. Om man hela tiden ligger och kör i 5000rpm eller mer för att det låter så häftigt från avgassystemet, (vilket det ju gör) så kommer man ju att slita ut motorn fortare. Var noga med varmkörning, oljenivån och serva den som man ska. Alla! kommer väl till Mantorp på BOS;) EB |
|
|
Klart vi kommer till b o s kanske m5 får egen park ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.