|
|
|
|---|---|
haynes |
Först hur vet jag om det är 4-stegs automat eller 5-stegs? Ibland när jag sätter in D så knasar automatlådan den varvar och bilen går långsamt fram känns som D-växeln inte går i. Jag känner det direkt när jag sätter i D och kör de första 10m att den inte växlar sen. Vad är problemet ngn ljushuvud som vet? eller tror sig veta? ska byta olja o filter om ngn dag se om det hjälper |
|
Angående din första fråga så borde du ju kanske skria ut vad det är för modell och årsmodell som du har. Annras e de väl bara till att gasa o se. I min 325CiA finns 5-stegs automat. Trodde först att den var 4-stegad men när den en dag växlade till 5e växeln i 230 så fick jag det bekräftat. lycka till! mvh Daniel ---------------------------- Finns på icq: 60288954 |
|
|
Ganska enkelt att se om man har 4 eller 5 stegad. finns det någon fyra på på växelkulissen? Då är det en 5 stegad. Automat är bekvämt |
|
haynes |
Opps sorry det är en 325-92 jag har R N D 2 3 4 är det här en 5-stegs då |
haynes |
Ngn vet väl, eller? |
|
Ja...då är det en 5-stegs du har.... Space-X-plorer> Din bil måste väl lägga i 5:an innan 230? Annars så lär din automat låda inte vara så frisk..Den ska ju läggas i innan hundra om du inte har fullgas ioförsig. |
|
| haynes. Tänds det någon varningslampa när lådan knasar? | |
haynes |
nej ingen lampa tänds och detta fenomen dyker upp sällan annars så växlar min automatlåda lungt och fint misstänker själv ngn vajer eller vad det är som finns inne i automatlådan som gör att den inte går in rätt på D men som sagt kan noll om sånt..... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.