|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Jag funderar på att importera hit en bil från Polen , den är egentligen från Frankrike o han som har köpt den har inte reggat den i Polen . Alltså har han kört bilen i 2 år utan att regga den , nu är den ute till försäljning och jag har varit i kontakt med BMW o kollat upp miltalen o det stämde . Är det något jag bör tänka på ? beöver man fixa massa papper o sådant för att hämta hit den eller är det bara att köra den till Sverige o regga den ? Tacksam för alla svar o tips! | |
|
Spontant känns det som om det kanske blir problem att regga den? Ring till SBP och prata med en besiktningsingenjör innan du tar hit den. Mvh |
|
|
Om du köper bilen så måste du se till att du får med det giltiga registreringsbeviset, och det måste ju då vara det från Frankrike. Jag tror att du måste få med även det kvittot på att bilen är betald i Frankrike. Har du inte dessa dokument så får du nog aldrig in bilen i Svenskt register. Man kräver in originaldokumenten och inga kopior, dom är riktigt noga med ursprungskontrollen för att få bort handel med stulna bilar. Jag tycker det låter så tveksamt så jag skulle leta upp något annat. Hasse Z4 |
|
|
Ja jag tror nog jag hoppar den , tack för era tips ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.