AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
4.359

Svaga punkter på en bmw 750i 2008

Hej! Jag ska iväg och köpa en 2008 Bmw 750i med strax över 9000 mil på mätaren. Vad är extra viktigt att kolla upp på dessa bilar? Finns det några svaga punkter trots att det är en bmw? :)
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Hade inte några direkta jätteproblem med min e65 745 2001 under tiden jag hade den.

Jag fick byta packningen till autolådans tråg.. Båda främre fönsterhissmekanismer sa upp sig samtidigt efter ett par veckor en sommar på Arlanda långtidsparkering. Batteriet var kass och byttes till ett AGM sen försvann de problem som det dåliga batteriet orsakat. Fick även bekymmer med någon radio del som jag bytte själv.

Den var känslig för rätt hjuldimensioner. Autohold funkade inte om däcken hade fel dimension och det tog mig ett bra tag att lista ut det :-/

Annars är det väl bara det vanliga att det är en stor och tung bil och att den därför kanske sliter lite mer däck och framvagnsdetaljer.

Niklas

Fransosen
Den automatiska bagageluckeöppningen har en del haft problem med. T.ex. jag. Brukar kunna fixas genom att fylla på med ny hydraulolja (specialolja som finns i en sats från BMW för ca 800kr).

Annars har det varit problemfritt för mig i de 3-4 år jag haft bilen (750i -06).
ja
176
janne dubbel
530d -08 735 ial -01 ford 32a roadster
BMWs olja vad hade den för spec. finnes väl på andra kända firmor
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Jag vet inte när de fick ordning på ventiltätningarna som var dåliga i början på den motortypen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.