AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.017

e61 bagageluckan tar i taket vid öppning

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
När det är kallt så finns inte problemet. Nu när man var i Skåne i helgen så var det ca 14 grader i luften och ännu varmare i solen där bilen stod. När man öppnade bagageluckan så tog den i plåt taket, just i mitten ung. där antennen sitter. Men det är precis vid öppning av luckan då den tar emot. När vi kom hem så var bilen kall i plåten och då var det absolut inga som helst problem med att öppna bagageluckan, då plåten krymper av kylan så klart.
Det är just sk "vingen" som sitter på glasrutan som tar emot.
Är det någon som har haft liknande problem?
Går det justera?
En annan sak jag kom på är att man måste nästan smälla igen luckan för att den ska låsa om nu detta påverkar det hela.
Det gäller en e61 (touring)

MvH Bmw 4-ever
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
"Vingen" är justerbar i läge. Sitter fyra torx på insidan. Ta bort gummitäckningen på skruvskallarna så hittar du torxen. Lätta på skruvarna så kan du justera läget på vingen.
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Rättning mittåt: 2 torx.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
Kollade en snabbis på glasrutan. Det ser ut som det är 4 torx. Menar du att det är dessa i mitten som man ska lätta på eller alla 4?

MvH Bmw 4-ever
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Ursäkta förvirringen, tyckte mig se bara 2 igår när jag kollade som hastigast igår kväll i mörkret på brädgården. Om det sitter 4 där så lättar du på alla. Har inte bilen hemma förrän ikväll igen så kan jag dubbelkolla igen.
Jag tog bort/lossade på min vinge i somras för att täta antennförstärkarlådan m silikon. Själva justeringen av vingen tar max 5 min. Har du ändå loss vingen så kan du kosta på dig en silikonsträng runt anliggningsytorna på plastlådan på luckan under vingen. I lådan ligger antennförstärkaren. Vid tillräcklig otur så tar lådan in vatten och skadar elektroniken i lådan. Räcker i värsta fall att ha luckan öppen och det kommer en störtskur för att fuktskada.
Akta kabeln som vingens bromsljus sitter fast med, lägg vingen på taket när/om du ska täta lådan. Du behöver inte koppla bort kabeln.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
Perfekt Tack för hjälpen

MvH Bmw 4-ever
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.