|
|
|
|---|---|
|
Men hallå! Jag hade bättre ljud i min plaststereo på 60 talet. Har haft många oliak bilar och märken men det här är nog det absolut sämsta ljud jag upplevt. Vad har ni gjort för att höja kvaliten på ljudet? | |
| Vilket system har du? Har du navigation? | |
| Ingen navigation. | |
| Är det inte något fel på högtalarna mm, tycker att det är bland dom bättre orginal monterade än dom flesta andra märken. Kanske olika system i dom, du kan ju montera bättre element, men vill du kunna spela lite högre då är det slutsteg som gäller. Bose är orginal monterade i en del, annars är DLS ganska bra mm | |
| Vad har du för stereosystem? | |
| Tyvärr verkar det vara kasst ljud i e39. Jag har haft några och i ena va de nå hifi med dsp. Satt någon plastbaslåda i bagaget också, men lät inte ok ändå. Alla v70 med olika ljudsystem jag haft lät klart bättre. Även audis system är bättre (tre a6:or jag haft) kanske går det att få bättre om man sätter i en bättre eftermarknadsstereo, ev hitta nå andra högtalarelement som är skapligt anpassade. | |
| Ge mig de sju sista siffrorna i ditt chassinummer så kan jag kolla vilket ljudpaket du har från fabrik och ge dig rekommendation på uppgradering därefter. | |
|
Har haft audi a8 med boose ljudsystem. Hästlängder bättre! |
|
| GU93253 | |
|
Hej! Du har det enklaste ljudpaketet och saknar tillval som hifi professional. Jag hade bytt ut högtalarna och kopplat in ett slutsteg för att driva dem. Mitt förslag är om du inte vill greja själv är att de beger dig till bilstereobutikerna Seastreams garage i Kungsängen eller PMshopen i Solna de har koll på läget. |
|
|
Tack för informationen Alpinabiturbo. Men även om det är det enklaste systemet så är det inte ens godkänt ljud i den! det är ju trots allt en BMW ;-) |
|
|
Jag har Business-varianten och tror inte jag hört sämre ljud i någon bil jag suttit i som är från ungefär samma år. Riktigt uselt är vad det är. ___ Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.