|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Går i lite funderingar på att sälja min pärla. Årsmodell 2008 Svensksåld Z4 2,5si endast 2380mil helt nyservad samt kommer lägga på 4 nya däck då original däcken börja bli för spårkänsliga. Bra utr. backsensor, regnsensor, farthållare, larm, hifi, helskinn svart, ratt knappar, silvermetallic. Tycker det är svårt att sätta pris då alla andra gått så mycket längre på blocket! Vad skulle ni gissa på??? | |
| Sportstolar? | |
| Nej dom vanliga stolarna ej M sport | |
|
Okej, det är synd för de är nog den utrustningsdetalj som tilltalar "entusiasterna" eller generellt de personer som är bereda att betala mer. Resten av utrustningen som du nämner är väl sånt som en 2008 bara förväntas ha. Är väldigt svårt att sätta ett värde, men 145-165kkr skulle jag chansa på. Observera att jag skriver chansa, för detta är inte en modell jag följer utvecklingen på, så det är en gissning från min sida. Jag tänker såhär, låga mil är plus, men det överväger inte att jag personligen skulle nästan ha 3,0Si och sportstolar som krav om jag ska betala mer än 150kkr för en Z4 av förra modellen. Vad har du själv tänkt dig? |
|
|
Backsensor och hifi stereo hör inte till det vanliga och din gissning glömmer jag direkt då har jag nog bättre koll själv. Riktpris på firma 189" privat 179" är vad jag fått fram när jag kollat verdrings siter men dom ger jag inte så mycket för heller. En lågmilad 08 2,0i kanske är närmare det du beskriver Mike |
|
|
Du svarade aldrig på vad du trodde den är värd. Det är lätt att kritisera andras gissningar, men då får du våga komma med en själv. Fokusera inte för mycket på milen. Det är en detalj av flera. |
|
|
Runt 170 skulle jag gissa om du hittar en entusiast. För samma pengar får man en 3.0 med något fler mil och lägger man till 50k så kan man hitta en fin M! Mitt råd, behåll den;) |
|
|
Jag sålde en likadan i höstas för 179 sämmre utrustning men grymt fin den oxå! Den blir nog kvar särskilt om jag kostar på nya däck för då blir den en oslagbar sommar vagn om man inte ska uppgradera till en M.. Jag tror på 180 om rätt köpare kommer och ser det nyskick bilen är i. |
|
|
Sportstolarna är ingen stor sak. Man sitter utmärkt i de andra också. Min erfarenheter av "entusiaster" är att det är mycket prat och lite plånbok när de väl ska handla. Mervärdet är med andra ord begränsat. ------- //Lövet |
|
|
Jag tror man blir lite färgad av handlarnas höga priser dom har ju fördelen av finansierings upplägg åt kunderna. Det blir nog en underbar sommar till i pärlan |
|
|
Allt går att retrofitta. Så att byta till M stolar är ingen big deal . Är hifi verkligen ovanligt ?? Känner mig extra nöjd me mitt hifi PRO carver :) |
|
| Trådskaparen ställer en fråga och Grelle svarar med en motfråga. Och kritiserar sedan att trådskaparen inte svarade på frågan. Lite lustigt faktiskt. | |
|
Mixtus: Jag gav ju mina uppskattning i inlägg 2, att TS inte direkt uppskattade den är en annan sak. Sen svarar ju TS 180kkr efter jag påpekat att han aldrig svarade på min fråga. Läser du varannat inlägg eller hade du en poäng? |
|
|
Det är ju standard frågor här på autopower; TS frågar efter bilen värde för att han själv inte har en aning. Användare tar sig tid och ger oftast ett rimligt värde på fordonet för att få den såld inom de närmsta månaderna. TS blir sur, anser sig helt plötsligt har stenkoll på värdet av sin bil... |
|
|
Ge er nu grabbar vi lägger ner. Jag har lärt mig att inte dra upp liknade frågor framöver. Mike |
|
| Länk | |
|
Men så fortsätter du? Länk Jämför med denna istället och lägg ut din för 250.000 |
|
| @Grelle: Gick lite för fort där, missade helt ditt inlägg nummer två av någon märklig anledning! | |
| Mixtus, okej då är jag med. Var faktiskt fundersam om du missat mitt inlägg eller hade en poäng jag inte förstod. | |
|
Mikecab, du ska ju självklart försöka få ut så mycket som möjligt för din bil. Men kom ihåg att bilar som ligger på blocket är osålda. Har du is i magen och kan vänta länge på en köpare så möjliggör det bättre pris. Men du kan också få behålla den. Fanns en 325 -10 för 319kkr för 6 månader sen. Den kostar nu 250kkr och är fortfarande osåld. Lycka till med försäljningen. Återkoppla gärna när den är såld. |
|
|
Om det är den 325a jag tänker på är den fortfarande 75 tusen för dyr... ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.