AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.643

Bytt batteri

Do
4
Don Diablo
535D E61 Touring BSR
Hej! Jag har nyligen bytt batteri på min E61 535d 06, och följde de rekommendationer som gavs på forumet. Jag anhölls mig av ett extra batteri för att inte göra bilen strömlös. Vart inne i affären i går och när jag kom ut igen efter en halvtimme var det nästan helt dött. Gick ett par varv på startmotorn. 1: finns det någon bra felkodsläsare som hittat problemet? .2: hittat de felet om jag lämnar in den på BMW? 3: jag nollade inget vid bytet. Hur viktigt är detta? Kan det bero på detta?

DahLEAN
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Du behöver regga det nya batteriet och om du byter storlek behöver du registrera det också. Görs med diagnosverktyg exempelvis ett bra Inpa kit.
Det är kanska vanligt att startspärren slår till också när man håller på att dribbla med batteriet. Går att synca med Inpa om det skulle ske.
Finns på Sveriges största köp och säljsite med bra programvara (jäv).
Sök där på Inpa.

Mvh Ola

Min bil:
Länk

Hej,

OlaO: inte helt OT, hoppas jag, men batteriet kan ju inte laddas ur på en halvtimme väl? Någonting borde ju i så fall brinna upp eller åtminstone lukta väldigt bränt, tycker jag. Eller är det bara så, förutom alternativet med startspärren, att man inte "kommer åt" batteriet?

Glad att jag inte ligger så i framkanten på utvecklingen med min bil...:-)

/Lennart
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
lenvib, absolut rätt av dig. Jag svarade nog bara på vad man bör göra vid batteribyte på dessa bilar, men som du säger det borde ju inte tömmas på en halvtimme. Kan ju vara defekt förstås. Även om det är nytt.
Ja, ibland är man nöjd med sitt gamla åk.

Mvh Ola

Min bil:

Länk

Do
4
Don Diablo
535D E61 Touring BSR
Fasen har ju bara windows 8

DahLEAN
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Don Diablo, denna version fungerar med Windows 8 Länk

Mvh Ola

Min bil:

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.