|
|
|
|---|---|
|
Fattas antagligen en plastplåt mellan avgasrören H o V sida bak på min e31 840 ci. BMW är lite osäkra på utförandet.Dom Påstår att det skall vara en plåt med lucka I mitten,som inte var gratis. Jag tror att det finns olika utförande där. Är det någon som vet? Lär finnas ex.av V8:an som sugröret till oljepumpen lossnar,Bultarna gängar ur.Någon med erfarenhet? | |
| Kan du försöka skriva på ren svenska, så KANSKE någon förstår vad du menar? Eller länk till någon reservdel? | |
|
Ursäkta min dåliga svenska,jag är bara en Vanlig göteborgare sen födseln. Delarna heter 51 12 8 124 048 och 51 12 8 108 579. Men BMW är osäkra om det är rätt delar. Jag tror att det finns andra,alternativa delar. Någon som vet? Mvh Janne T |
|
|
Hej På 850'n är det som en "plastskiva" som sitter mellan ljuddämparna under kofångaren. Den i sin tur är fäst i en rund plastdel som en halvcirkel som är fäst i underredet. Vet dock inte om det är samma på din 840. Kolla på realoem och kolla upp delarnas nr där och sök sedan på schmiedmann eller eBay så kommer du säkert att hitta dom. Skroten kan oxå ha. Jag fick tag i en beggad till en bil i annan färg men det är ju bara att lacka om. /G |
|
|
Tack G för svar Det är troligen inte samma på 840/850. Skroten verkar dessutom ha dåligt med sortiment, Speciellt på 840. Inte så konstigt,dom är ju färre i antal. Försöker gå vidare via ebay,där verkar finnas det mesta. |
|
|
Delarna med artikelnumren passar alla E31 utom de med CSI/M-Paket enligt ETKn. Alltså kan du ta i från en 850. Ett begagnad kit finns på ebay.de för €90 + €20 i frakt. Du kan skicka prisförslag om du tycker det är för dyrt Länk Schmiedmann som brukar ha ungefär samma priser som BMW tar 2200kr för båda delarna, är du medlem på BMW CS får du rabatt hos BMW. Mvh Stephan |
|
|
Tack för svar Stephan Ok,du verkar ha koll på läget. BMW i Gbg verkar ha mindre koll, tog 2 mån.att komma fram till dessa delnr. som man dessutom var osäker på. Får väl beställa grejorna när vi besöker BMW med klubben nästa gång. Kan väl bli 20 procent rabatt då.😊 |
|
|
Exakt den som Stephan länkar till saknades på min oxå. Det var den skivan jag menade. Kolla noga med skrotarna, har de en 850 som står är sannolikheten stor att delen finns. Eller passa på att uppgradera till ett CSI eller något annat roligt spoilerpaket annars :) lycka till! |
|
|
BMW är, tyvärr, de sista man ska åka till när man ska köpa reservdelar, speciellt till äldre bilar. Jag söker allt på realoem och beställer på nätet. De som sitter där kollar ju själv på en sprängskiss och har de ingen koll på bilen så kan de knappast veta mer än vad du vet. Till vår 130 beställde jag performancegrill men fick den som ska vara för 116-120, BMW beställde dessutom 2 st högernjurar. Det försökte fixa till det 3 ggr men lyckades inte till slut blev jag bara förbannad och lämnade tillbaka alltihopa. Jag påtalade att de hade fel artikelnummer inlagt (eftersom de söker på Regnr) men de förstod ändå inte.. |
|
|
29debmw titta i din inbox du har fått PowerPost /P |
|
| Tack för tipset P! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.