|
|
|
|---|---|
|
Hej har en Chipad bmw 525d e61 - 06 med bortprogramerad dpf. Fick problemet med vibrationer baktill/under bilen på högre växlar efter dpf borttagningen. Är bara under specifika varvtal när man har som mest vrid och mellan 4-6 växel beroende på hur lastad bilen är och om man drar släp. Går att kringgå om man är väldigt lätt på gasen eller växlar ner. Bilen går bra och är vibrationsfri i övrigt. /Rikard | |
| Kolla skicket på din hardyskiva. | |
|
Hur har det gått? Har samma problem på min 525dM -09:a Dock så tycker jag det kommer mer framifrån. |
|
|
Jag har faktiskt gett upp de för stunden då jag insåg Att det satt lite jävligt till. Ja de kanske kommer ifrån mitten. /Rikard |
|
|
Var inne med min bil hos Schmiedmann i Kungsbacka och de kollade över drivlinan och kunde inte se något som de kunde sätta fingret på. Kollade motorkuddar också. Allt såg bra ut och de ville inte "Prova" att byta något. Det som kvarstår är väl svänghjul/koppling (eller nåt helgalet med mappen?) vilket GDM/CelticTuning gissade på. Dock så har jag inga som helst andra indikationer på att något skulle vara slitet med svänghjulet. Inga problem med dragläget. Någon som har nån ide? Tänker iaf inte byta koppling plus svänghjul än på ett tag då det är en alltför stor kostnad. Alternativen är att köra original map vilket känns tråkigt :) Har inga större problem så länge jag inte gasar alltför häftigt på högre växlar. Nån annan med erfarenhet? Någon som kör en mappad med manuell låda? |
|
|
Slängt ut mitt gamla trim från GDM nu och fått i nytt från "Schmiedmann". Är tydligen "PitStop" i Stockholm som levererar deras optimering/mapp. Funkar fint nu iaf dock lite mindre kräm än innan. Så antingen är det mappningen i sig eller så tål min bil inte mer effekt. |
|
|
Hej, Vet du vad det var som vibrera på bilen? Va det avgassystemet tror du eller vad kan det vara, har själv liknande problem, känns mer i passagerar sätet, vibrationerna man känner är i sidleds har dom nästan konstan även om jag släpper gasen, Detta i motorvägsfart ca 80kmh och upp |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.