|
|
|
|---|---|
|
Hej! På min 530d E61 -08 råkade jag ändra så jag fick upp två bilder på skärmen istället för två. Jag kan välja "Exit assist window" men jag får inåt bort skiten så jag får en enda stor skärm som innan.. Någon som kan hjälpa mig? Mvh Jonas | |
|
Hmm har du navi professional? Vad jag vet så kan man inte bara ha en stor skärm. Utan den till höger kommer alltid att finnas med som navi, färddator eller helt svart! Eller har jag missat denna funktion? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Hej, Du har ju en lite yngre modell, men på min bil ligger menyvalet "Skärm" -Hel eller -Delad under "Inställningar". (Fast på tyska.) Egentligen hör nog inte detta menyval specifikt till Navi-utrustningen utan snarast till skärmen eller till videomodulen (som i o f s kan vara en del av Navin). /Lennart |
|
|
Alright. Ska kolla upp det! Den var hel från början tills jag klantade till något! Hoppas det går att ändra! Tack för svar, Mvh Jonas |
|
|
Som sagt, det är en funktion, som är avsedd. Du har inte klantat till något, bara råkat göra lite fel vid något tillfälle. Bara att återställa och/eller använda igen, när det passar. Jag kör "split screen" (som tyskan också kallar det) för jämnan. /Lennart |
|
|
Gå hela vägen till höger på skärmen och en meny kommer fram. Klicka av funktionen "Split Screen" precis som Lennart skiver och du har fullskärmskarta igen. Kräver att du har CIC navin. |
|
|
Konstigt nog så får jag inte rätt på det. Finner ingenting som heter Split screen. Utan det enda jag kan ändra under skärminställningar är ljusstyrkan. Tycker det verkar skumt. Har kollat under alla andra menyer också.. Är jag blind? Mvh En frustrerad Jonas |
|
|
Du har CIC i din bil. Skjut i driven till höger (inte snurra), klicka ur splitscreen. _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Var ska jag skjuta till höger? Inne under Settings eller inne under navimenyn? Mvh |
|
|
Är det en 08:a så är det väl CCC som sitter i den? ___ //Ulf |
|
| Jo jag har CCC.. Och tydligen är där mååånga som har problem. Så fort som råkat fibbla till det som jag gjort finns där ingen återvändo vad jag hittat.. :/ | |
|
Du har säkert googlat runt en del, men den här länken tycks åtminstone handla om ditt problem och - kanske? - indikera en lösning. Som gammelbilsägare kan jag inte helt bedöma relevansen. ;) Länk /Lennart |
|
|
Men om du har CCC kan du inte ha en karta på hela skärmen, då har du alltid splitscreen i högra sidan. Ser iDrive ut som denna: Länk Eller denna: Länk |
|
|
Som den första, dvs CCC. Och jo man kan ha karta på hela skärmen, för det hade jag nämligen när jag köpte bilen. Och nu har jag haft den i några veckor och lyckats klicka i Split screen. Det verkar däremot som att på dom flesta bilarna man klickat i Split screen på, så försvinner det menyvalet när man väl gjort det en gång. Och det enda man verkar kunna göra är att koppla loss batteriet en stund sedan köra igång igen, och helt enkelt skita i att klicka i Split screen... Är det sade att koppla loss batteripolen eller man behöver göra någon programmering efter? Man vet aldrig med dessa bilar.. |
|
|
Om du har CCC Navi Professional med DVD drev, kan du inte få karta på hela skärmen. Tro mig, har haft E60 samt E61 och kört totalt 45.000 mil i dessa två bilar och hade navi på vänstra sidan (stora delen) och "Journey Computer" eller Arrow View" på högra sidan. Så körde jag: Länk Om du vill ha hela skärmen på CCC navin, får du välja samma karta på både höger och vänster sida, men det ger inte mycket, då de visar samma sak. Har nu en F11 med CIC och nu går det äntligen att få karta på hela skärmen. |
|
|
Nog för att jag har mycket tillit till Sims E6x-kunskaper men jag har faktiskt för mig att min karta var över hela skärmen när jag hämtade min bil i Tyskland 2011. Jag ställde dock om den till split screen och har aldrig försökt ändra tillbaka. Jag har även TV och Nightvision i min bil och dessa startar ju upp i det vänstra större fönstret men där vet jag säkert att det går att få full skärm. Ska vid tillfälle kolla om jag lyckas få full skärm på kartan... ___ //Ulf |
|
| Om du gör det, ger jag en øl i Danmark ;-) | |
|
Jag utgick från att du hade CIC eftersom du sa att du hade haft samma karta över hela skärmen... Men nä.. har du CCC har du aldrig haft kartan över hela skärmen, då har du drömt det :) Det kan inte vara så att du haft 2 kartor uppe (liten karta i lilla delen till höger och stor karta i mitten) _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.