|
|
|
|---|---|
| Hej, jag jobbade under bilen i dagarna och fick syn på en lös hängande kontakt. Den går in till motorblocket på passagerar sidan. Jag har tagit en bild men vet ej hur jag bifogar. | |
|
Här kommer bilden: [URL=Länk |
|
| [URL=Länk | |
| Nää får inte till det.. | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Man ska inte använda alla glassiga länkar med massa html/BBCode-kod som forumbilder.se försöker hjälpa till med :-) Det behövs endast en rå enkel http-länk direkt till .jpg bilden så omvandlar detta forum det automatiskt till en länk. Här kommer den :-) Länk Och det där är en motorvärmare, i princip en gigantisk doppvärmare :-) Ser ut som en DEFA, dess kontakter ser ut såhär Länk Länk |
| Japp precis. Tack! Så den behöver inte vara inkopplad? | |
Nej, nu är vintersäsongen över. En motorvärmare används ju för att värma upp motorn för att skona motorn vid kallstarter. Har bilen stått ute så är ju motorns arbetstemperatur vid kallstart exakt samma som yttertemperaturen. En motorvärmare höjer ju motorns arbetstemperatur så att den kallstartar från tex +25 grader C eller liknande (en ofantligt skillnad jämfört med tex -25 grader C). Alla kallstarter sliter på motorn, men kallstarter från riktigt låga temperaturer sliter något så in i ***piiip*** på motorn och det är där som en motorvärmare gör störst nytta. |
| Ok, bilen är i ett garage och avställd hela vintern. | |
Ok, men då kan du ignorera den där prytteln. Om det inte läcker, bara låt den sitta där den sitter (det är först när du renoverar motorn eller det börjar läcka som det kan vara lönt att försöka plocka bort den). Gissar på att den bilen inte kommer att vinterköras speciellt mycket :-) BTW, toktrevlig bil! |
| Tack! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.