|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Okej! Ja spännande. Ska åka in med bilen nu så får se hur det går :) | |
|
Fick besked från bmw idag och det var en spridare som gått sönder. Dock ville bmw byta alla spridare för att dom tyckte dem andra också såg slitna ut. Tycker det är märkligt på en bil som gått 8800 mil. Nu kommer jag byta alla ifall försäkringsbolaget tar det annars byter jag bara 1 spridare |
|
| Hoppas det löser sig nu då. Lite lustigt att spridaren gick sönder under vinterförvaring men konstigare saker har väl hänt.. | |
| Ja precis ! kan ju ha varit en slump att den gick sönder just nu när jag plockade ut den också ! | |
|
Jag fick exakt samma samma lampa i panelen som du beskriver dock gick bilen inte ryckigt men kraften reducerades, bilen gick i någon sort safemode. Det var fel på vevaxelgivaren på min bil. Den byttes på Bmw i Kalmar och bilen går perfekt nu! |
|
|
Stridsberg: bytte du från steg 2 till en original fil? The Sound From A Big M :) |
|
|
Thuveson: Nej jag gjorde aldrig det. Behöll steg 2 filen i bilen eftersom det blir ett försäkringsärende hos mitt försäkringsbolag och då tror jag bmw inte bryr om den är trimmad eller inte. Hade varit annat om bmw själv skulle stått för kostnaden. Då hade jag nog ställt Om den till orginal. BMW nämnde aldrig något om att den var trimmad heller :) Nu väntar jag svar från försäkringsbolaget om jag får byta alla spridare som maskinskada så hoppas det går vägen ! //Erik |
|
|
Bmw ringde nyss och jag skulle få byta alla 6 spridare som maskinskada med en självrisk på 5 k. Riktigt skönt ! //Erik |
|
| gratulerar, skönt att det löser sig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.