AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
350

Fälgar till 318iS

Visa användare
374
Schrimp
E30 318is 16V -91 M-tech

BMW CS #05485
Undrar vad man kan ha som bredast på fälgarna..? går det att ha 7"? 7.5"? 8"? (17" fälgar)

En bekant sa till mig att det ska nog helst vara 7.5" eller 8".. men, får det plats..? :)

tänkte ha 215/40 däck bak och 205/40 däck fram.. bra/dåligt?

---------------------
.. vassast på ön.. ;)
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Om det är en E30 du menar (vilket det måste vara om allt stämmer) så kan jag rekommendera att ha det som jag har.

Jag åker på 16x7" Alpinafälgar med 215-40-däck. Ser bra maffigt ut om du sänkt bilen. Jag har kontrollerat och det är inte många naglar du får in mellan däcket och innerskärmen vid fullt rattutslag så bredare än så blir nog svårt om du inte vill få ut däcken utanför originalskärmarna på utsidan.

Den stora fördelen med att ha 7" på fälgarna och 215-40-däck ser jag i att det blir svårt att stöta fälgarna vid trotoarkanter med mera och dessutom ser det perfekt ut utan vinklade däcksidor m.m.

Jag har dock inte sänkt min bil ännu, men en Weitech 60/40-sats är på väg och skall enligt utsago bli utmärkt på denna bil med dessa fälg/däck-specifikationer. Finns många i Tyskland som kör med exakt denna kombination.

Visst kommer det bli extremt stötigt, men en lekbil är som sagt en lekbil och inget komfortlok.
Visa användare
374
Schrimp
E30 318is 16V -91 M-tech

BMW CS #05485
Du har samma storlek både fram och bak m.a.o.? du har möjligen ingen länk till fälgarna..? Så man kan få kika lite, kanske "rippar" din idé.. ;)

---------------------
.. vassast på ön.. ;)
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Kör inte Tyskarna med 10"x17" bak på e30 :)

//Ticco

www.ticco.com
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Shrimp:

Tyvärr har jag ingen bild på detta ännu då jag inte tagit några bilder på bilen. Anledningen är att jag vill få på sänksatsen, Cobrastolarna och 6-punktsbältena först så den ser riktigt rå ut ;) Dock har jag hittat fälgar på en likadan bil i tyskland fast med 60/60-sats. Kika på länkarna nedan.

Länk
Länk
Länk

Jag kör med samma storlek fram och bak. Tycker det blir läckrast så.

Jag kan säga att det blir ett sjukligt grepp med dessa däck... Du får den inte att släppa på torrt, och det är som att köra på torr asfalt när det är regn. Riktigt imponerande. Blir goa tjutljud när man härdar lite också ;)
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Ticco: Menar du inte 14"x10"?...lär nästan vara lika vanligt...tyskarna gillar ju GoCarthjul på sina bilar ;)
Länk
*lol*

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.