AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
377

Värdeutveckling E46 Coupe

Hej!
Funderar lite över värdeutvecklingen på E46 coupéer. Hur mycket tror ni att en sådan kommer att rasa till våren ungefär, om man idag sägaer att man skulle köpa en bil med normala mil för ca 200 kkr?
Det verkar ju som att dessa bilar är rätt eftertraktade och håller värdet relativt hyfsat?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Svårt att sia om. För 200k kommer du troligtvis kunna köpa dig en ganska ny och fåmilig 325ci eller en fullutrustad 328ci. Jag vet inte om 330 kommer att ha nått 200k i vår. Dom är ju trots allt som du säger ganska eftertraktade.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Jag tror att värdefallet bromsas, det är värst första året. Sedan blir bilen mer eftertraktad eftersom den kommit ner i pris (kan ta en närstående 330 Ci som exempel, kostade 435 kilobopp som ny, i dag skulle jag bli glad om nån bjöd mer än 300).

Nästa värdetapp kommer efter ungefär fem år när statusvärdet sjunkit och "kreti och pleti" har råd att köpa modellen, plus att direktimporten har gjort sitt till. Summa summarum; kanske kan du hitta en 323 eller 328 Ci under 200, men akta dig för lik. Lägg hellre till lite på prislappen för att få en fin bil. Det skulle förvåna mig om det finns seriösa 330 Ci i bra skick med normala mil för runt 200 nästa vår. Men jag kan ju ha fel.

Apropå värdeminskning; våren 1996 värderades en 320i sedan - 94 till 220.000. Det är väl ungefär vad man får betala för en två år gammal 320 2002; som ju också är en mycket bättre bil än 94:an. ;D

My Bimmer is my mistress
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.