|
|
|
|---|---|
Verdi |
Jag såg en lång skada på bilen idag efter jag varit och "tvättat" bilen på Statoil. Hade dock parkerat som hastigast på ett köpcentrum också så skadan kan komma därifrån med. Tycker det ser ut som att automaten tvättat uruselt på den sidan också. Kan det ha varit nåt fel på tvätten? Nån som vet? Eller är det en parkeringssmitning helt enkelt? Länk Länk |
| Det där tror jag är från parkeringen, har aldrig fått något liknande i en automattvätt men däremot på parkering. | |
Verdi |
Ja, det är väl tyvärr så. Satt ju i bilen under tvätten och hade den skrapat bilen hade man ju förmodligen hört det också. Får väl svänga förbi Mr Cap eller nån och höra om de kan göra nåt eller om det är omlackning som gäller... |
| Det där borde väl TFF täcka? | |
|
Det där borde ha hörts inuti bilen tror jag. Rejäl repa. ------- //Lövet |
|
| Det där är från en parkeringsskada, eller vad det nu kan vara. Det är i vilket fall som helst inte någon skada från en automattvätt. | |
|
En parkeringsskada helt klart. Du måste ha ett vittne som kan intyga att bilen var felfri innan parkering för att TFF ska ta det. Eller som det fungerar numera. Ditt vanliga bolag sköter allt och om dom tillsammans med en skadereglerare bedömer att det är en parkeringsskada så får du betala en lägre självrisk än din vanliga självrisk. Sen misstänker jag att f-bolaget sköter resten med TFF. Av egen brutal erfarenhet (tre gånger på mindre än 2 år) så kostar "TFF" självrisken 2225 (tidigare 2220) under förutsättning att du dels har ett vittne, en polisanmälan och att man bedömer det som en p-skada. Om inte något av dessa uppfylls blir det din vanliga självrisk som du har på ditt vanliga bolag. Niklas Fransosen |
|
Verdi |
Ja, hur ska jag kunna hitta ett sånt vittne? Det är ju omöjligt. Jag får ringa försäkringsbolaget på måndag och höra vad som är bäst. Tror jag har 6000:- i självrisk... :-( |
|
gäller inte den höga självrisken för olyckor som du ursakar? |
|
|
Den gäller om du inte har någon motpart. Tips är att åka till en rekondare. Det går ibland att göra underverk med våtslip. ------- //Lövet |
|
|
gäller inte den höga självrisken för olyckor som du ursakar? |
|
| Fyf*n, hur kan man åsamka en bil en sån skada utan att ens märka det? Eller att märka det men skita i det, vet inte vad som gör mig mest arg?! Hoppas det går att polera bort, ser ju inte intryckt ut i alla fall. | |
| RhinoThue: för att bevara tron på mänskligheten så tror jag att det går att åsamka en sådan skada utan att märka det. Stereo på hög volym eller ungar som skriker? En telefon som ringer? Eftersom det inte tryckt in kanske det kan räcka med ett servo som tjuter lite. | |
|
En sistagångsväljare med rullator är det dock inte:-) Tråkigt att förövaren inte gav sig tillkänna. Då det inte är nån skada på backspegeln är tvätten utesluten. Skadan börjar antagligen på bakdörren, notera skillnaden i passform mellan bakdörrens framkant vid skadan mot framdörren, diffar kanske fem mm eller mer. Tillika är det ett "hopp" i färgavskrapet där. En rekondfirmorna kan möjligen göra skadan mindre synlig för några Tusenlappar men om jag vore du om jag känner pedanten i dig så är det skadeinspektion, anmälan och försäkringsrundan. Du kan iofs höra med nån seriös lackerare om direkt betalning till dennes firma. Ska prova en nyupptäckt lackare i Bromma i veckan och han skulle ha 2500kr plus moms för en bakskärm och då var det bula över karossveck. Som bonus lackerar de svart innan färger läggs på för att upptäcka ev repor eller noppor innan det är klart. Lycka till! Asken |
|
| Den är ju väldigt lång om det skulle vara en typisk parkeringsskada där nån har misslyckats med att svänga in på platsen bredvid dig. Tror det är nåt annat. | |
|
Jag hade faktiskt en liknande skada på min X3, även det hände utanför ett köpcentrum. Oturligt nog i samma veva som den låg ute till försäljning och dagen innan köparen skulle hämta den... Kolla om skadan gått igenom lacken - jag hade turen att det gick att polera bort för hand med Sonax polish, kanske har du samma tur? |
|
|
Här är ett videoklipp som kanske ger någon form av hopp? Mvh/ Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.