|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 745 med Logic 7-systemet i. Konstaterat dåligt slutsteg som nu har kopplats bort och tillfälligt ersatts med en "fiber loop?". En sådan här: Länk Loopen ger önskad effekt och skickar vidare fibersignalen så att stereon och andra funktioner i iDrive fungerar som det ska. Nu till det märkligare problemet. Som det är nu drivs såklart endast elementen som steroen driver vanligtvis, högtalare i dörrar fram och dem i hatthyllan. Hittills allt väl och spelar som det ska. När jag står still och spelar fungerar det perfekt, kan höja, sänka och justera balans, fader etc utan problem. MEN, när jag slår på tändning och startar bilen uppkommer problemet. Till en början verkar allt frid och fröjd men om jag höjer volymen (måttligt) slår alla utom vänster dörrhögtalare fram ifrån och ett konstant brus uppstår i sista tappra högtalaren som spelar. Så fort man stannar och slår ifrån tändningen låter allt som det ska igen. Helt slut på idéer vad det kan bero på! Någon som upplevt liknande eller har något tips på hur man går vidare med felsökning? Mvh | |
|
Detta är fett random, hittade ju det du länkat till i mitt handfack när jag skulle byta en säkring. allt ljud dog när jag kopplade ut den. men vadå det är ju annars inget fel på mitt ljud i stereon? har även med L7 och ljudet är ju fantastiskt? så fattar ingenting nu, är något bortplockat på min bil ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.