|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett problem med skärmen till bl.a. Färddatorn/GPS:en och stereokontrollerna. Det är så att den så att säga startar om sig hela tiden. Om man startar bilen som vanligt så går skärmen igång,BMW texten visas och sen går den över till huvudmenyn ochhåller sig där några minuter men sen är det som den stänger ner och startar om sig så att BMW loggan visar sig på nytt och sen tillbaka till huvudmenyn och så håller den på tills jag tröttnar och trycker "Monitor off" Bilen är en 330 coupé -02,tyskimport. Vad kan vara felet?? | |
| Kanske fel på minnet eller mjukvaran, vet inte om du har löst minne eller internt, om det är löst minne. Kanske den inte stödjer tex max 4 gb och det sitter 16 gb i eller high speed eller inte | |
|
Hur kollar jag upp mjukvaran?? Du menar att nån har bytt minne kanske??Om jag har ett löst minne vart sitter det isåfall?? |
|
| Har inte hållt på med BMW orginal, någon annan kanske kan svara på det, men ladda om mjukvaran ifall filen är korrupt | |
|
Samma problem på min e91 -06 320d. Det är ccc boxen bakom skärmen. Dvs. Hårddisken som är trasig. Ny kostar ca 7600:- plus arbete och programering. Sura pengat..... |
|
|
Hur laddar jag om mjukvaran?Hos BMW verkstaden eller är det nått jag kan göra själv?? |
|
| Trojafram: Oh fy fan,den suger ju riktigt ordentligt! Måste ju gå att köpa ny HDD billigare och göra jobbet själv. | |
| Du laddar om mjukvaran själv med CD-skivor med OS'et på. Googla på BMW, nav och V32 så kommer du hitta massor av info. | |
|
Sura pengar Bmw testade att ladda hem ny mjukvara ftån huvuddatorn i Tyskland, men ccc-boxen tog inte emot. Men b fungerar menyerna samt navi dock EJ radion... Så i mitt fall är det ny box som gäller. Ska skick efyer på ebay. |
|
|
Kane: V32,betyder det version 32 då??Är det en uppgradering av mjukvaran eller installerar man om mjukvaran helt på nytt med V32??Vad är OS som du skriver om??När man installerar mjukvaran vad är det då för funktioner man installerar om??Är det ALLT i bilen såsom t.ex. motorstyrning m.m. eller bara GPS,Navi och stereo?? Trojafram: Allting fungerar för mig såsom menyer,navi,gps,radio,cd-spelare m.m. det är bara att skrämer rebootar om sig hela tiden. Kan det vara så att det räcker med mjukvaran då?? Ska slå en signal till BMW här i stan och höra vad dom har att säga om det. |
|
|
Kane: V32 gäller ju bara uppgradering av navigationen??? Eller är jag ute o cyklar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.