AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.540

Ska få ny programvara i m550d.

Det var en auktion från bmw så jag ska få ny programvara.
Allt skulle uppdateras som jag fattade.
Någon som vet vad det innehåller för ändringar?.
Mvh Stefan.
He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Vad innehöll aktionen? Jag har tidigare upplevt bättre styrning, förbättrad grafik i menyerna, lite småfix här och där..... Vet att den innehöll ny motorstyrning och ny styrning för växellådan....
ASS har fungerat mycket bättre...
Kr
205
KrilleKill
BMW 530e G30 -18
Intressant, har inte hört något om det.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Men är det inte bara så att bilen ska få ny spärr mot att inte man ska kunna trimma den? Det vet jag att det har sagts. Då blir det omöjligt för vtech och andra företag att kunna trimma dessa nya f serie.

MvH Bmw 4-ever
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Låter rimligt att det är motoruppdateringen för att försvåra för trimföretagen. För att säkerställa kompatibilitet så uppdaterar de hela bilen till en ny "baseline", så vissa mjukvaror åker med av bara farten. Troligen är aktionen bara på en mjukvara.
Det skulle ta ca tre timmar som jag fattade samt all programvara skulle uppdateras.
Vet någon vad det kostar att uppdatera navigationen samtidigt.
För det får man väl inte gratis.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Att köpa senaste navin kostar några hundra, det som BMW tar betalt för är koden som gör att det funkar. 2300kr skulle dom ha när jag köpte min 2013-1 men då fick jag ju göra jobbet själv....

Du får nog räkna på att dom tar nåt i den prisklassen för att göra det åt dig.

Men du kan köpa både kartorna och koden mycket billigare på nätet.... Jag köpte 2014-1 till min 750 för 50 dollar. Fick en länk varifrån jag laddade ner materialet på tre USB-stickor och ett mail med koden. Sen var det bara 20 minuters jobb att uppdatera bilen. Känns som ett bättre pris :-)

Niklas

Fransosen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.