|
|
|
|---|---|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Länk Riktigt tråkigt för ägaren, som jag misstänker finns här. Sv.såld, och i hans ägo i 10år. Lider verkligen.. Måtte man hitta den innan den lämnat landet. |
|
Det här är ju verkligen trist! Att bli bestulen på sin X5 -15 svider ju också, men då finns det ju nya att tillverka. En entusiastbil av detta slag kan ju innehålla tusentalstimmars arbete och vara den här ägarens riktiga drömbil. Går inte alls att ersätta på samma vis. |
|
|
Plus att den säkert kommer dubbleras i värde de kommande tio åren eller så. Riktigt trist, och tyvärr så är oddsen dåliga på att ägaren någonsin får återse sin bil. Trist! |
|
| Mkt tråkigt händelse. Ändrar en del på bilens historia oxå.. | |
|
jo vet hur det känns... Min entusiastbil (min m5 3.8 som jag haft i nära 15 år) stals ju vid exakt samma tid förra året i centrala Stockholm (tidsmässigt sammanträffande?). Vet idag min väl inparkerade bil försvann Skansbron söder ut den 28 februari vid lunchtid. Det vet jag via trängselskattebeslut..., hyggligt nog skrev de av skattebeslutet. Mitt ärende la polisen hur som helst naturligtvis ned med vändande post, vilket jag då överklagade. Sedan hörde polisen av sig för första och enda gången ett halvår senare, och meddelade att man la ned min överklagan...och vips kunde ärendet bokföras som uppklarat i polisens statistik - antar det kallas ekonomisk effektivitet. |
|
|
korr. nu gick det för snabbt. min försvann visst först i april. Passagedatum: 2014-04-28 Ort: Trängselskatt Stockholm Tid: 10:49:07 Betalstation: Skansbron, Ut Belopp/passage 10,00 Debiterad dagsumma 10. förbannat surt hur som helst... |
|
|
Denna? Dvs trådens M3? Grundtips, faktiskt... Länk /Lennart |
|
|
Om bilen stals någon gång mellan jul och mars så är den långt borta från Sveriges gränser. Men den här borde väl inte vara så svårt att hitta igen? Hur många vita e30 m3or i fint skick finns det kvar egentligen? Tror inte heller att det är lönsamt med försäljning av lösa delar. Sen personer som köper en samlarbil är noga med ursprung chassienr etc. och kommer fatta om bilen har blivit omlackerad o dylikt och det kommer sänka värdet. Men jag tror det fanns en köpare till bilen innan den stals. Svårt att sälja vidare en sån samlarbil annars |
|
|
Ganska säkert var det den aktuella bilen som tankades med springnota här i närheten (Askim, Göteborg) den 3 mars vid ca 16-17-tiden. Sen var det dags att byta skyltar (igen). Polisen är informerad och visar visst intresse. Kanske känns bovarna igen på bensinstationens film. Men bilen är naturligtvis långt borta nu. /Lennart |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Hm. Varför Göteborg ? Är det närmast ut ur landet ner på tyskland holland ? Ta båten därifrån över till Danmark ? Kul ser att Polisen är intresserade iallafall, inte alla gånger det är så.. |
| Låter onekligen knepigt.......beställningsjobb? Jag antar att man inte trålar runt och söker en sådan bil, man vet var den finns. Lider med ägaren! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.