AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.452

Verktyg till skruvar: start&stopp-knapp?

Mr
83
Mr.Silver
BMW M550D
Hej!

Jag demonterade idag interiörlisten på min F07, för att kunna byta Start och stopp-knappen. Den sitter dock fastskruvad med tre skruvar - vilket jag inte hade rätt verktyg till. Det ser ut som någon slags åttakantigt skruvhuvud, typ insektsnyckel.

Någon som vet vad det ska vara för verktyg, eller på något annat sätt kan vara till hjälp för mitt lilla problem?

Tack på förhand..
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Inte torx då?
Mr
83
Mr.Silver
BMW M550D
Vad är det?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Länk
Mr
83
Mr.Silver
BMW M550D
Kan nog stämma :)
Mr
83
Mr.Silver
BMW M550D
Tack Kane!

Jag hade visst Torx-bits till min skruvdragare :/
- så nu är nya knappen på plats :)
to
8
toodil
Bmw 530d Gran Turismo-11
Bmw 525 e61 m-sport-06
Hej!
Har bara en fundering kring ditt knappbyte. Behövs den kodas in av bmw eller kan man bara byta den själv?

Är det viktigt att det är rätt artikelnr på knappen eller är det modell samt årsmod man kollar?

TL
Ri
190
Rickardg
iX xDrive40
Det finns olika knappar, både formmässigt och funktion, så jag skulle köpa en som har rätt nummer i förhållande till bilen (kolla realoem.com eller liknande). Den behöver inte kodas utan du kan byta den själv.
Mr
83
Mr.Silver
BMW M550D
Jag bytte knappen förra veckan, och den behövde inte kodas eller liknande.

Dock skickade de fel knapp vid första beställningen trotts att dom gick efter mitt Reg:nr samt VIN:nr. Så man kan inte vara helt 100% ändå....
to
8
toodil
Bmw 530d Gran Turismo-11
Bmw 525 e61 m-sport-06
Okok, enligt bmw var de tvungna att koda in den sa de ida :/. Ännu ett sätt att försöka göra en extra slant... Skall man kika på artnumret som står bakom knappen eller vad är bäst, samt var beställer man den?
Mr
83
Mr.Silver
BMW M550D
Som sagt; min nya satte jag dit själv och jag har inte behövt koda. Jag beställde min med Reg:nr samt VIN:nr genom Andreas.Kilaker@forenadebil.se på Förenadebil i Malmö.

Hur ser din ut? Jag har ju en ny liggandes ... ;)
to
8
toodil
Bmw 530d Gran Turismo-11
Bmw 525 e61 m-sport-06
Det är den modellen utan någon funktion på nedre delen, där är det bara en svart plastbit. Alltså bara startstop.
Helt klart intresserad ifall den passar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.