|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har motorn ett unikt motornummer någonstans så man vet om tidigare ägaren har bytt motor? | |
| Det tror jag inte. Alla delar har ju såklart ett del-nummer (som du ju vet) men inget motsvarande chassi-nummer vad jag vet. | |
|
Fram till mitten av 70-talet så var chassinummer och motornummer IDENTISKA. Sen separerade man motornummer och chassinummer. För bilar till 1983 med annat chassinummer jmf med motornummer finns inga uppgifter kvar på BMW tyvärr. För BMW tillverkade efter 1983 går det att spåra vilket nummer originalmotorn har, men det är inte helt enkelt. Johan |
|
| Ja varje motor har ett unikt serienummer instansat på ett en "plan yta" på blocket, inte sällan rätt svårt att se...I serviceboken till min E34 så finns det ett fält även för motornummer, givetvis har man antecknat detta nummer. Övriga bilar saknar detta fält i serviceboken... | |
|
Köpte en motor på en skrot från en tyskreggad bil. Ringde först till BMW som kunde se att den var från annat land, ej svensksåld. Inget annat. Mvh Jonas B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.