AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.569

F11 Eftermontera ambient light

Ca
53
CaptPete
MB SLK 1999
MB E 240 2002//SÅLD
BMW 520 TDA 2012
Är mycket nöjd men min F11, men efter en tid upptäcker man saker som man också skulle vilja ha. Som ambient light. Är det någon som vet hur omfattande arbete det är att få ett sånt på plats efteråt. Kostar ju inte mycket som tillval. Och vem bör mn vända sig till för att få det gjort.

Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Inte i närheten att vara värt det i efterhand... Ljuset inuti är nästan obefintligt och jag har ändå ljust skinn. Den enda belöningen man får är belysningen i handtagen på utsidan och det tycker jag det är värt. Resten kräver sjukt uppskruvad instrumentbelysning för att ha effekt.
Är det riktigt mörkt ute så gör det en stor skillnad, kör man inne i stan så märks det inte ens.
fa
104
falkn
116iM 5d -15
Det beror nog på lite vad man har för klädsel och lister. Det kan också vara skillnad mellan 1 och 5-serie antar jag, men jag tycker att ljuset är väldigt trevligt. Ljuset under mittkonsolen speglar sig i listen som går bakåt mot armstödet och ger en trevlig effekt. Jag håller dock med om att belysningen i handtagen är det mest effektfulla. Antagligen är det väl dock väldigt mycket jobb att eftermontera.
Ca
53
CaptPete
MB SLK 1999
MB E 240 2002//SÅLD
BMW 520 TDA 2012
Ok. Jag har ljus skinnklädsel och gissar att den skulle kunna se snyggt ut med ambient light. Kommer från MB E klass och kan tycka att den var intressantare inre ljus. Någon som vet hur svårt det är, och vad det kosta att få dit. Är det ens möjligt.

He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Som tidigare sagt, tycker det är riktigt dåligt interiört, maxa ljusvredet och det lyser, men då blir man bländad av instrumentbrädan istället, vet inte om det är bättre på my2015? MB har mycket bättre och X5 h(nya) har också mycket bättre, helt ställbart.....
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Man får iofs snyggare handtag på bilen också men sammantaget är det på utsidan ambient märks. Trodde jag skulle få trösklar med belysning :) Möjligen är instegsbelysning och fotbelysning annorlunda eller så fanns det ett belysningspaket också.
Visa användare
296
LGstar
F11 530da -16 M-sport
innovation edition
X-drive
night-vision
Led
EDC
softclose
stolvent
har sett att vissa f10, f11 har trösklar med belysning (bmw loggon)
är det så om man har valt ambient light ?
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Har på min M-loggan i projicerad bild på marken
när dörren öppnas, men tycker att ljuset under
dörrlisterna invändigt är väldigt snyggt.

Mvh Jonas B
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.