|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har gått igenom blocket och finner väldigt få 325i e91 LCI med automatlåda. Är det en väldigt populär kombo med den motorn och låda? | |
|
Jag fick leta länge innan jag fick fatt i min, dock har den ju även fyrhjulsdrift. |
|
| Kollar ständigt och håller med om att man får leta länge. Just nu endast en Svensksåld som jag hittat hos fordonsmäklarna i Bromma. Är iofs inte akut då det blir tillökning sensommar men dyker rätt bil upp slår jag till. Utifrån det jag läst om så verkar det vara en trevlig bil, både motor och automatlåda. Kanske därför det är så få ute till försäljning. | |
|
Det borde finnas en hel del med tanke på antalet som finns i landet. saxat från Mastens inlägg Länk E91 325i N52B25 218 hk 1427 E91 325i N53B30 218 hk 198 Över 1500 bilar totalt, även om vi räknar lågt bör minst 300st ha automat. Är du ute och letar ett par månader bör det komma ut en hel del. Mvh Stephan |
|
|
Eftersom TS letar efter en lci så finns det bara 373 st, hur många av dom som har automat vet jag inte. /DJ |
|
|
Intressant statistik du länkade till! Inte undra på att jag fick leta ett länge efter min bil då utbudet tydligen bestod av totalt 90 stycken bilar och kanske 30 av dessa med automat! /Lars |
|
| Jag hade en stående bevakning på blocket på 325i E91 lci under mer än ett år, under den tiden dök det upp ett ytterst fåtal med automat så det är nog en ganska ovanlig kombo trots allt. | |
|
Det var total dieselhysteri under åren E90 LCI såldes. Såldes knappt några bensinare alls. Pre-facelift 2008 325 har exakt samma drivlina dock. Kan du leva utan kosmetiken kan du få samma bil i gamla skalet. ------- //Lövet |
|
|
Ja då fick man en bättre bild av varför de är så sällsynta ute på blocket. I övrigt, är det en motor som sällan har fel? Blir min första bil som kommer kosta över 100k och vill samtidigt ha en snygg och säker familjebil som jag kan äga ett par år framöver. Tycker inte om designen på Pre faceliften. |
|
|
Gå inte på de skrämselhistorier som cirkulerar runt denna motor, de som brukar rabbla upp problem med motorn har sällan ägt någon. Jag har haft 2st och båda har varit felfria. Dock var det köpta begagnade så jag vet inte om något åtgärdats tidigare. Det finns dock en del fel på högtryckspump och NOx sensor med det är vanligen löst vid det här laget. Jämfört med kamkedjeproblemen och svänghjulsproblemen på 320d/318d så är det dock billiga fel. Om bilen går bra och inte rycker, inga varningslampor tända, så bör den vara ok. ------- //Lövet |
|
|
Vill ha egentligen en med automatlåda, men hur är det med en manuell? Då automatarna är få, så kanske det blir en med manuell ändå. Eller lika bra att ha is i magen och vänta tills något dyker upp med kraven man har. |
|
|
Den manuella funkar alldeles utmärkt men jag själv föredrar automaten. ------- //Lövet |
|
| Jag var väl egentligen mest sugen på en med automat men det var ingen dealbreaker för min del, när det dök upp en lågmilad enägarbil som var perfekt utrustad för mig så var det ingen tvekan utan bara att handla. Därmed blev det en manuell och jag har inte ångrat mig än iallafall. Men man får ju inse att den är manuell och använda spaken vid omkörning osv. Det är för övrigt en otroligt trevlig bil som jag starkt kan rekommendera. | |
|
GE: Skönt att höra din åsikt samt att du är nöjd och rekommenderar :) |
|
|
På en 325i hade även jag föredragit en manuell, den lirar väldigt fint ihop med bensinsexan. Jag hade en automatare som lånebil och tyvärr känns den lådan lite gammal och förtar en del av glädjen. Men det är som sagt en helt subjektiv åsikt - kör man mestadels stadskörning hade även jag sneglat på automataren. Inte nog med att det var dieselhets 2008-2010, väldigt många lätt begagnade 325or (och andra 3:or) försvann ur landet dessa år på export pga rekordhög eurokurs. |
|
|
Nu har jag även fastnat för F10 sedan. 523i ligger i samma prisklasser som 325i e90 /e91 Vad hade ni valt? |
|
| Har inte koll på F10-priser men är det inte den nedre skalan av bilarna som kostar E91-pengar isåfall? F10 är ju en trevlig bil det med... =) | |
|
Vet inte om jag uppfatta dig rätt men det finns 523i som ligger i dom prisklasserna som e91 LCI ligger på idag. Själv har jag hamnat in någon slags cirkel där jag från ena stunden tittar och bestämmer mig för 325i för att sedan växla över till f10. Fordonsmäklarna har en 325i som dom sänkte priset på idag (blocket). Så läste man ett par dåliga omdömen och blev genast kall. Den har dessutom automatlåda. |
|
|
Är det den för 139' du tittat på? Den är ett inbyte från Bilia som Fordonsmäklarna köpt loss. Automaten är utmärkt från 2008 och framåt. Uppdaterades ordentligt då. Helt annan låda innan. ------- //Lövet |
|
| Andreas: Det stämmer. Vet du något mer om den? Tyckte att lacken såg sliten ut på bilderna. 7 ägare om jag inte minns fel | |
|
Vet bara det som är reggat om den. Finns inget uppenbart konstigt i historiekn. Börjar sitt liv som tjänstebil vilket 75-80% av alla BMW gör. Fordonsmäklarna brukar lägga på filter på sina bilder för att de ska se "coola" ut. Det gör tycker jag att det är svårt att avgöra skicket baserat på bilderna bara. Annars har de ju åtminstone skarpa bilder vilket majoriteten av bilhandlarna misslyckas med... Antal tidigare brukare: 8 Ägare Ålder Förvärvsdatum Försäljningsdatum Ort, postnr 1. Bilia Personbilar AB (6990517424) 2015-01-12 2015-02-06 SOLNA, 16980 2. Man 40 år 2014-07-23 2015-01-12 3. Riddermark Bil AB (5567507693) 2014-07-03 2014-07-23 JÄRFÄLLA, 17562 4. DIN BIL SVERIGE AB/HAMMARBY/ (6990744341) 2014-06-26 2014-07-03 STOCKHOLM, 12008 5. Man 39 år 2011-09-30 2014-06-26 6. Berendsen Textil Service AB (5560224171) 2009-03-27 2011-09-30 MALMÖ, 20010 7. Förenade Bil AB i Malmö (5560195546) 2009-03-23 2009-03-27 MALMÖ, 20039 8. BMW SVERIGE AB (6990618750) 2009-03-12 2009-03-23 SOLLENTUNA, 19127 ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.