|
|
|
|---|---|
|
Bytte halvljuslampa på passagerarsidan i E46 touringen nyligen (vanliga H7) och lamphållaren var lite ströd i plasten och de små små sitfen som håller lampan i hållaren har gått av. Genom att hålla lampan uppåt i hållaren kunde jag ändå sätta dit lampan precis för sportlovsresan. Har nu beställt och fått hem ny lamhållare men när jag vrider loss gamla lamhållaren nu så sitter lampan kvar i lamphuset och jag får inte loss den. Har försökt vrida och lirka loss lampan med tång men det sitter benhårt. Är det någon lite klack som håller lampan i lamphuset när lamphålleren är borta? Tittar vi på bilden så är det alltså lamphållaren nummer 4 (med trasiga styrstift) som jag vill byta ut och lampan nummer 6 har fastnat i lykthuset nummer 7. Länk Några tips på hur man får loss lampan utan att ha sönder lamphuset? Vrida? Meurs/moturs? Lirka? Någon låsklack som ska frigöras? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 | |
|
Verkstaden tror att lampan smält fast i lykthsuet om den suttit lite snett. De ska se om de kan värma loss den på måndag - hoppas på det. Lärdom : om du har trasig lamphållare - byt snarast till en hel! /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| Mitt enda tips är att lossa motsvarande lamphållare i vänster strålkastare för att se hur det ser ut. | |
|
Idag har verkstaden plockat ut lampan åt mej - dagens lärdom är att inte hjälpa en H7 lampa att sitta rätt i hållaren med isoleringstejp - det blir varmt och fungerar som utmärkt smältlim. Verkstaden värmde glödlampan från baksidan med lödkolv och 381 kr senare var det löst. Tack automek i Karlskrona! /Patrik, nu är det ljus igen /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| Har haft en liknande grej med min e46. Lamphållaren gått paj, lampan smält sönder hela infästningen. Blev ny insats för en hel liten hög med pengar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.