|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har fått köpt mej en 325d med N57 motorn och är mycket nöjd!:) Men jag har ett par funderingar ang mappning! Om vi tar Vtech som exempel så har dom två steg, steg 1 ger 290hk 600nm i vrid. Min fråga är om orginalkopplingen pallar detta?? Och kommer det bli problem med partikelfiltret? Någon som har erfarenhet?? Ni som har mappar era bilar, blev det stor skillnad i förbrukning? Självklart hänger det på körningen, men om vi utgår från lugnare långkörning. Med vänlig hälsning, mattias | |
| Ägde en 325d och körde c:a 5000 mil och det fungera alldeles utmärkt med V tech. Se bara till att termostaterna är ok dvs att du har c:a 90 grader drifttemp, då funkar även regenerering av partikelfilteret riktigt. I dagsläget har den gått ytterligare 3500 och inga som helst problem med koppling eller partikelfiltret. Tm chiptuning är billigare än Vtech med samma optimering.....bara så du vet. | |
|
Tack för svaret! Det låter bra! Vilket steg hade du med Vtech? Vad låg din 325d på i förbrukning ungefär efter du mappat den? Drog den mycket mer sås? (jag förstår att den drar mer vid tung högerfot än orginalet, men om vi utgår från motorvägskörning med farthållare) Har mailat Tmchiptuning ang pris! Tack för tipset! Mvh Mattias |
|
| Jag körde både steg 1 och 2, där 2 var utan dpf. Jag har en box så att jag kan byta filerna. Med steg 2 körde jag inte länge, det luktade lite för mycket polsk långtradare, men den gick j.vligt bra! Med steg 1 låg den 0,63- 0.67 blandad körning, inklusive aktiv körning. Gick säkert att få ner till 0,5 om man slappnade av lite. Den drog faktiskt mindre än orginal. Tyska autobahn upp till 0,8, men var farter över 200 i många mil. 325d är i den särklass bästa motorn att "fixa" i förhållande till pris och hästar, den ökar nästan 50% i effekt. Det är skillnad på kamel jag har nu.... | |
|
Okej det låter toppen! En sista fråga, hade du 197 eller 204 hk i din 325a? Anledningen att jag frågar är för att vtech steg 1 till 204hk motorn ger 290 hk och 600nm, vilket e stor skillnad gämfört med steg 1 till 197 hk motorn.... mvh Mattias |
|
|
197hk, men då var mappen 290hk har jag för mig. Ytterligare några till utan dpf. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.