|
|
|
|---|---|
|
Går det att speca en fabriksny BMW med laminerade rutor? Eller går de på individual? Samt vad väger laminerade rutor? Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! | |
| Doppelverglasung ligger väl närmast till hands, fanns i ordinarie tillvalslistan till bland E39 & E38 har jag för mig...Kan inte tänka mig att man tagit bort optionen? | |
|
Dawwe, jag har inte sett det tillbehöret till varken 3 eller 5-serien. Kanske finns till 7-serien. Tror inte att det är ett vanligt krav från dagens kunder. |
|
|
7-serien finns med klimatkomfortrutor runt om vilket vad jag förstår är laminerade rutor med någon slags värmedämpande folie i mitten. Till t.ex. 5-serien finns det klimatkomfortvindruta med samma egenskaper som ovan, men inte till övriga rutor. Jag har laminerade sidorutor på min ena C5 vilket ska ge något lägre ljudnivå. De torde också vara svårare att slå sönder vid inbrottsförsök. /Masten |
|
| Tänker du inte på dubbelglas? För det är väl oftast bara framrutor som är laminerade (som jag förstått är standard)? | |
| på min har jag s357a protective glas om någon har sådana är jag intresserad och köpa. dom finns även till m5 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.