|
|
|
|---|---|
|
Har idag en 540 Touring -02 som jag är mkt nöjd med, men nu har bilbytarsuget börjat infinna sig och det är svårt att värja sig mot...har tidigare varit inne på att byta märke, då till Audi och en S4 (>2009), BMW ligger mig dock varmt om hjärtat så jag kollar såklart på BMW också. Denna dök upp: Länk Har bara åkt en F10 (520 d taxi) och den kändes väldigt "sävlig" i gången, kanske blir lite stramare med sportchassi? Tar tacksamt emot åsikter om främst motorn i 528:an, bilen på länken och om att byta från V8 till en rak 6:a... | |
| Någon med synpunkter, kommentarer? | |
|
Spontant tycker jag bilen i fråga är för dyr, en nästan fem år gammal bil för halva nypriset. Sen köper jag själv aldrig första årsmodellen av någon bil. En A4 med sportchassie lär kännas betydligt stötigare än en F11, dessutom utan M-Sport. |
|
|
Finns ingen billigare 528 Touring i Sverige, i Tyskland är lägsta priset 213' för motsvarande bil/mil. Ligger väl inte så fel kan jag tycka? Skulle få helt OK i inbyte för min 540, 200' mellan får jag ge. |
|
|
Tycker den ser trevlig ut men är lite skeptisk till manuell låda. Vill du ha det är det väl bara att slå till, du kanske äger dina bilar länge och då spelar inte någon tusenlapp hit eller dit så stor roll tycker jag. |
|
| Avstod affär, säkert en fin bil men jag vill bli "fånigt nöjd" (lite överdrivet men typ så...) varje gång jag ser/kör bilen och det känns inte som att jag skulle bli det med den bilen. En 535i Touring med M-paket och manuell låda eller en S4 Avant ger mig såna vibbar, så jag väntar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.