|
|
|
|---|---|
|
Detta blev första vintern med min E87:a. Har aldrig blivit utsatt för så mkt stenskott som denna vinter. Undrar om ni också upplevt att E87 av någon anledning är mer utsatta än andra modeller för just stenskott? Andra modeller jag haft har inte haft samma frekvent peppring i rutan.. Blir att boka rutbyte framåt vårkanten när gatorna är sopade... Cheers! | |
|
ALLA BMW är mer utsatta för stenskott, dörruppslag fågelskit et cetera, särskilt när de är nytvättade. En gång fick jag en sån skit-bomb så jag fick polera om dörren... |
|
|
E87an är ju rätt trubbig i fronten... det leder till fler stenskott där framme, en mer strömlinjeformad kaross kan få fler märken längre upp på bilen. /Jonas (Som bytt rutan på 130in...) |
|
|
Stenskott är alltid tråkigt. Men nästan oundvikligt såhär års. Det värsta är folk som kör om och svänger in direkt framför även om det finns plats att svänga in längre fram. Det gör lite ont när man hör stenarna landa på framrutan. Men var glada att ni inte kör en Alfa Romeo. Min Brera 2009 har en massa stenskott och lacksläpp bakom framhjulen. helt blästrat på vissa ställen. Ingen rost dock.. Blir nog en omlackering av vissa delar till våren.. |
|
|
Tunnare vattenbaserade(miljöaspekt) lacker, stenblästring från breda feta fälgar, folk kör närmare och fortare men framförallt, grusets form. Förr i tiden togs det från rullstensåsar där det legat i tusentals är och gnidits rund och fint. Nu är det nästan slut på detta så den får krossas maskinellt. Resultatet blir kantiga och spetsig grus och sand. Tänk dig själv att bli "smekt" av något pärlformat eller någor spetsigt. Det enda jag kan rekommendera är extramonterade stänkskydd runtom, lacka om fronten coh överväga genomskinlig plastfoliering på utsatta områden så håller den sig fräsvch i lätt 5-10 år. Mvh Asken |
|
| Tog 150 mil innan rutan på nya F31'an sprack av stenskott. Känns surt på helt ny bil. | |
|
Lus, kanske för sent nu men jag kan tipsa om OKQ(:s backupförsäkring, kräver iofs att du är kund där och tecknar någon av deras kort som är kostnadsfria men 800kr om året för tutto täckning är mycket bra. Mvh Asken |
|
| Förmånsbil, men tack ändå :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.