AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
4.894

Spotify i X6 2011

Hej kan idag köra Spotify via BT , absolut inget problem men skulle vilja ha mer info i displayen har den stora naven gärna kunna se album omslag samt byta låt på ratten , vad behöver jag för att kunna göra detta i en annars helt underbar bil...
Visa användare
179
CooRe
BMW 520d Gran Turismo -14
Länk
BMW och Spotify är inte två saker som lirar bra tillsammans tycker jag. Jag har nu en Golf och en Audi där synkningen till Spotify fungerar klockrent, där man ser låtarna, bild på omslaget och där man lätt bläddrar bland låtarna, något som tyvärr inte fungerar bra ens i en ny BMW.

/Anders
di
186
di99dajo
Audi A4 Avant quattro Sport S-tronic -17
Suzuki Swift 4x4 -11
I min bil kan jag se albumomslag om jag kör Spotify via USB-kabel med en iPhone. Kanske är samma hårdvara i våra bilar? Tyvärr fungerar det inte helt 100 alla gånger för min del.

Möjligt att musikdelen fungerar bättre med en Adapter snap-in med musikfunktion, men har inte köpt en adapter för tester.
Visa användare
179
CooRe
BMW 520d Gran Turismo -14
Som ni kan se i länken ovan varierar stödet för mobiltillverkare och modeller. I regel älskar BMW IOS bättre än Android (har fått det bekräftat).

Jag får upp all info när jag spelar musik från den inbyggda hårddisken men i Spotify via bluetooth ser jag inte albumomslag (LG G3). I båda lägena fungerar det att byta låt på ratten som tur är.
Man måste ju kunna få upp albumomslaget på nått sätt..? Nått Som ska uppdateras kke ?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Osäker hur Bluetooth-kopplingen fungerar - jag kör snap-in-adapter och får albumomslag, låtnamn och artist mm i Spotify utan problem.

----
BMW CS/SC #6212
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Vad jag vet går det inte att få albumomslag etc på BMW med bara blåtandskoppling till Spotify. Kopplar du in med USB eller snap-in så får du det däremot.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.