AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
842

hjulinställning?

jeppe_L
hade tänkt sänka bilen lite...så jag ringde o kollade vad en hjulinställning skulle kosta(400kr), fick då reda på en sak jag inte tänkt på innan....bakhjulen kommer ju gå snett. det sliter ju skit mycket på insidan av däcket.....så nu undrar jag.hur mycket slits det??????????hur länge håller däcken?

18 åring med BMW:)

(jeppe_L@hotmail.com)
Su
554
SunKi
325i -92
Beroende på hur mkt felinställda hjulen är... men livslängden kan förkortas drastiskt!
Har du fått erbjudande om hjulinställning för 400:- så ta det direkt! Sist jag gjorde det kostade det typ 850:-
Du kommer att tjäna på det...
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Bor du i närheten av Göteborg kan jag rekomendera Pekkas framvagnsservice på Hildedalsgatan. De tar 260 kr för en inställning, vilket är ett mycket bra pris. Det blir dyrare om något är glapp och behöver bytas eller om något är fastrostat, men de är nog ändå billigast hur som helst.
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Pekkas e bra!!!!
Har varit där några gånger och fått fixat framvagnen.
Annars så kan jag säga att efter ca 1800 mil i sommar så börjar mina däck att bli rett så blanka på innsidan pga sänkning...
Kostar å ligga på topp..... ;-)

Gött att åka BMW
jeppe_L
tror att jag lägger ner sänknings projektet....det får bli på min nästa bil....

18 åring med BMW:)

(jeppe_L@hotmail.com)
jeppe_L
...

18 åring med BMW:)Länk

Visa användare
86
Rickard T
M3-94 coupé
på min 325 -94 gjorde dom även inställning bak på något sätt...det finns något att jusera där med,men vad vet jag ej...

JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Jag gjorde hjulinställning på samtliga hjul hos bmw för ett par månader sedan, 1100 spänn tog dom för det.
Dessvärre verkar det inte ha blivit ngt vidare bra resultat, upptäckte idag att däcken som var nya efter hjulinställningen hade blivit snedslitna.

Mvh Jens
Aldric
Det sitter en skruv på framsidan undre bärarmen på vardera sidan, bara skruva på den tills däcket lutar så mycket utåt i överkant som möjligt, det kommer ändå slita snett, finns inte nog mycket spel att justera på. Är du nyfiken på hur mycket det lutar tar du bara ett vattenpass och ställer på marken, sen ser du om det står jämns med däck/fälg.

Presto - 400 kr över till pizza!
Fa
227
Falcon
325 -93
tjena
hur görs inställningen fram då?
vill minnas att jag inte såg nåt som var justerbart när jag kikade sist.
/Peter
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Priserna som Ni anger för inställningen jag antar att det är endast för framhjulen.
Lämnade in min bil i torstags på en fyrhjulsinställning. 1400:- + fick jag betala. :(

Mvh Henrik.
mr..
Snälla mina vänner en gång för alla..Om ska sänka sin bil ska man göra en 4hjulsmäning.Man måste ställa bakvagnen efter framvagnen.Jag vet detta bara för att jag har blivet upplärd(kursen) av en person som har hand om nästan alla 4hjulmäningar på verkstäderna i svergie..Jag har jobbar som mekniker och har sänkt många bilar och mätt 4hjul på dom, jag vet varför...Men de kan man inte ta med ett par korta ord här de handlar om timmar...Jag vet vem pekka är och att han har jobbat på merca mm,och...Tror du på tomten också..Flera tusen mäniskor dör av rökning ändå börjar vissa att röka...Mäniskor tror om alla gör de,då är de väl bra då, så är inte fallet alltid.De handlar om okunnighet bara...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.