|
|
|
|---|---|
|
Är sugen på en X6 och undrar om det går att göra den från fyrsitsig till femsitsig? (Är medveten om att nyare modeller är femsitisiga och planerar att köpa en av "äldre" modell.) /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok, ACS CLS I: Länk | |
| Frågan är vad som händer vid besiktning? Bilen är bara registrerad för 3 passagerare. Går det göra en regbes och typa om bilen till 4 passagerare? Jag vet inte hur kinkigt det är med bälten och liknande, men det kan vara värt att kolla upp. Annars borde väl ett tresitsigt baksäte passa rakt av? | |
|
Kollade runt lite på ebay och hittade den här Länk |
|
|
Det är en ganska enkel manöver att göra om baksätet till 3-sits. Vi var på bilsemester i Danmark förra sommaren och där stötte jag på en annan X6 ägare från Skåne som köpt ett kit från en tysk firma för runt 400 euro. Endast mittdelarna byttes och det såg väldigt bra ut. Hade planer på det själv men nu blir det till att sälja X6:an ist. Hur det fungerar rent besiktningsmässigt vågar jag inte svara på men jag ska fråga när jag ska in på besiktning på fredag. PM:a om du är intresserad av en svensksåld svart-svart 35d 2010 så kan jag skicka över lite info! München |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.