|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Mmmm fast kan nog få lite snurr med turbon på, det e ju också 2,4 liter cylindrar och 2,0 liters vevaxel å då blir det visst 2,2 liter, kanske skulle man fixa en 2,4 liters vevaxel...eller ännu bättre en större motor så småning om...Vet du förresten nån bra sida om porsche? gärna med modifieringar för bättre väghålning å sånt?!? __________________ -ridern- |
|
| Jag körde Porsche 928 i ett år. Sen skaffade jag en bmw igen. Kändes bra. Faswt egentligen borde jag nog ha en av varje eftersom jag blivit sugen på Porsche igen. | |
|
Nu när jag är hemma i Sverige på besök så passade jag på att provköra en 911 C4 cab 1990 och det var en härlig upplevelse, skulle ju inte sitta fel som sommarbil.. Men lär inte hända så länge jag är kvar i Belgien med de försäkringspriser vi har.. Utan det lutar mer åt 50-års åldern..:) //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
Grattis! Kommer nog själv att skaffa BMW igen någon gång. Och ni klentrogna M3 ägare det handlar inte alltid om att köra snabbast! Porsche är Porsche! |
|
|
Porsche har till skillnad från BMW en genuin fysisk kvalitet. BMW lever på en föreställning om kvalitet men lever endast upp till den under 3 år från registreringsdatumet då den täcks av fri service... Kvalitetskänslan interiört är superb i en BMW, men det som inte syns är det sämre ställt med. Hugg mig i bitar... *he he* |
|
|
Porschen är byggd för att tåla hård körning på bana ofta. BMWn är byggd för att gasa lite extra i trafiken. Inte riktigt rättvist att jämföra en sportbil med en standardbil. Henrik |
|
|
Håller med Kjell. Porsche är det ända bilmärket som ja håller högre än BMW. |
|
Jompa |
Jag har också övergett BMW. Men jag skaffar mig en riskokare istället. Hälsningar Jonny |
|
Jompa: Här har du Länk /Simon |
|
|
hahahahahaha! den var riktigt bra Xtracrispy :)))) ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Porsche och BMW kan ju inte jämföras. Visst, Porsche är helt ok. Det speciella med BMW är ju att en någolunda diskret design innehåller kraft och körglädje. En Ford Probe har en "snabb" framtoning men det är ju inte på långa vägar samma typ av människor som kör sådana bilar. BMW är både en sportig ungdoms bil som den är en familjebil. Har man porcshe så kan man köra när det är fint ute, glänsa för andra människort och se "cool" ut. Själv tycker jag Porsche är helt fantastiskt rolig och snygg men det är inte utan att man känner sig lite uttittad när man kör den. Penisförlängare. //Johan |
|
|
Länk fd automotion är en av dom bästa när det gäller att köpa Porsche delar...men tyvärr är $ helfel i kurs. Men gå in på Länk och gå igenom länkarna så hittar du en massa kul/tips till Porschen. Och till Powerkjell...det var ett sant ord :-) MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
Jompa |
He he he den var facktiskt bra Xtracrispy. Men det är fel modell jag har köpt mig en tryckkokare (turbo) Jonny |
|
Pelle -> Jo porshe.nu e en bra site, lite dött forum dock! __________________ -ridern- |
|
|
Ser ut som om även jag kanske överger BMW. För min del lutar det åt en Mercedes SLK eller en CLK. |
|
|
hehe, danke schön! :) Men hur som helst låt dem byta märke för "they will be back....they always do" |
|
|
Mmmm jag verkar nog ha kommit till sans med mitt liv. Jag behåller Bimmern å Porschen! __________________ -ridern- |
|
|
En riktigt bra sight for att handla Porsche grejer ar www.pelicanparts.com Nu har dom oversatt delar av katalogen till Engelska, den har ar ratt vettig. Länk Om din tyska ar bra, kolla den har sidan om bromsar. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.