|
|
|
|---|---|
|
Behöver nya sommardäck i dimension 245/40-19 samt 275/35-19. Någon som har några förslag på däck i dessa dimensioner? Ingen bankörning dock barnkörning... Bra däckhandlare i Lund/Malmö området sökes åxå. Jonas | |
| Michelin Pilot Super Sport via däckonline! | |
|
Kollade på däckonline, det finns 2däck med exakt samma beteckning, det som skiljer är förmågan vid regn. Samt priset, är det samma däck tro? Någon som vet? Jonas |
|
| Kolla med Jörgens Däck och fälg, 046-146070. Bra handlare med bra priser. Köpte Michelin PS2 av honom till ungefär samma pris som via nätet. | |
| Du kan även kolla på Länk som recenserar sommardäck och olika onlinebutiker. Om inte annat, roligt att läsa. | |
|
Jag är ute efter exakt samma storlek på däck. Det lutar åt att jag beställer från Molway i Asmundtorp. Har inte bestämt mig men Dunlop SP01 verkar vara ett stabilt och trevligt däck. Liksom du så är det mest barnkörning så då känns Michelin Pilot Sport lite overkill. Michelin däcken har jag läst ska vara rätt högljudda också. Molway var bra och ha att göra med när jag satte på vinterdäck i höstas. Ska ha mina däck till en F11. Hör gärna av dig med tips om du hittar andra ställen med bra priser och bra däck. Mvh Kristoffer |
|
|
Prisjakt.se funkar rätt bra för däck också.. |
|
|
Så då var det beställt däck. Det blev Hankook Ventus S1 Evo2 k117 hos Molway. Verkar vara ett bra däck som spottat upp sig ordentligt. Bra i tester med 😊. 8000 på bilen. Helt ok pris enligt mig! |
|
|
Blev Falken för min del, typ 10 mil nu... Mest vått väglag än så länge men helt vibrationsfritt upp till 250 i alla fall. |
|
|
Phoenix, hade du PSS på din Z4 förut? Tycker de ljummar rätt högt.... gjorde du något åt det i så fall? Ljudisolera ?? |
|
|
Conti /Anders |
|
|
Hej, snor tråden lite. Fick mina nya ps2 i fredags, men är sådär nöjd med dom. Tycker det är ganska högt däckljud, någon som har reagera lika? |
|
|
Har läst att PS2 kan kännas högljudda. Hoppas det blir bättre när de blir inkörda. Här är en länk till däcktest som Automotor gjorde 2012 för Hankook däcken jag tänkte köpa.. Länk Hoppas jag kan få på däcken på bilen till helgen. Ska bli fint väder här nere i Skåneland :) |
|
|
Då var nya fälgar på bilen skodda med Hankook Ventus S1 Evo2 däck. Måste säga att jag är grymt nöjd med däcken hittils. Ingen spårning, hyffsat tysta (så mycket det går med 275:or bak). Sen så ser dom feta ut. Gillar när däcken har raka linjer i mönster :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.