AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.559

Bms dual cone intake till 335i, bra?

se
42
senerunal
Bmw 330d XDRIVE
Länk

Står Gain 15+ hp , många som använder detta har jag sett, några erfarenheter? Finns ingen avskärmning för varmluft. Är det verkligen bra?
Tacksam för svar.
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Sådana filter sitter i minst varannan trimmad 335 så det är inga dåliga grejer om man ser till priset, men det finns bättre. +15hk gör det nog på en fullmoddad bil.

BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Jag har kört med K&N drop in filter fram till nu, men har BMS DCI på väg hem nu från USA. Det skall bli roligt att se om det gör någon skillnad. Kanske får köra några före och efter repor med virtual dyno :D

Om man tänker på att luften skall passera turbona som är sjukt varma så kanske det inte spelar jättestor roll om den är ett par grader varmare när den kommer in i luftfiltren... Kanske viktigare med mycket flöde då?

/DJ
Sa
195
Salonika
Bmw M4 2016 - M Performance
senerunal:

Hur pass trimmad är din bil?
Som Carlee82 säger så måste du modda bilen kraftig för att få en effekthöjning på 15hp med ett luftfilter och OM du ens får ut det.

Jag kör med originalfiltret för personligen så märktes ingen som helst skillnad mellan det eller k&n filtret.

Det är mer placebo än effektökning.
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
Det viktiga när man höjer effekten är väl just ökat luftflöde som DJ säger. Du klarar dig bra med BMS DCI, ljudet blir även roligare än original.

Sen kan jag nog tycka att det inte är lönt att skapa en ny tråd för varje fråga du har kring att trimma din 335a ;) Det finns den stora tråden där du kan skriva allt på en plats.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.