|
|
|
|---|---|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Hej, Får koden "271D Oxygen Sensor heater before cat" på Compacten. Motorlampa tänds. Bilen går bra. Är detta vad jag tror - förvärmningen av främre sond som är ur funktion? I så fall, tips på det? Eller är det ny lambda som gäller? I så fall, är det bara BMW original som gäller eller har ni erfarenhet (bra) av annan sond? (Till bättre pris) /Anders |
| Har du kollat säkringen? Om det är givaren det är fel på så tror jag att pirat funkar, men det är bra om det är samma kontakt. Så du slipper skarva, schmiedmann kanske har | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du har väl två sensorer before cat ??? bank 1 och bank 2 så kolla först vilken det är. Jag har iallafall två stycken på 318 sitter före småkattarna på grenröret. Vet inte hur det är på 316. Men motortypen är ju samma. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Hasso, jag har varit under bilen och runt grenrör, kat etc. Hittar bara två. Mitt grenrör och nedanför är helt "clean". På RealOEM på min bil (med N42) visas två avgassystem bredvid varandra på bilden. Det ena ser ut som du säger, dvs några på småkattarna, det andra har bara två, dvs verkar se ut som min bil. Skumt. Kan det vara samma bild som täcker upp för både N42 och N46? Terminator, var har jag den säkringen? Ska den finnas i handskfacket bland övriga? Visste inte att lambda har en säkring, men okej förvärmningen där är ju en elektrisk krets så det låter rimligt. /Anders |
| Tror den sitter i motorrummet till höger under locket, kan tycka att båda skulle gå på samma säkring, men det är ju lätt att kolla dom | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.