|
|
|
|---|---|
|
Hej! Glömde att sätta dit avtagbara dragkroken på senaste besiktningen, ombesiktigade idag med dragkroken på. När jag satte dit den så kärvade den lite, gick med handkraft men var väldigt tungt att låsa fast den. När besiktningsmannen skulle ta av den så gick det väldigt tungt, fick använda verktyg för att vrida loss låsmekanismen. Tre besiktningsmän plus mig försökte smörja och vrida, en hämtade hammare och bankade som på fan. Efter all misshandel fungerar den inte alls.. Skruvade isär den när jag kom hem och fann detta: Länk. Syns i sitt sammanhang här: . Verkar inte finnas som reservdel och hittar ingen återförsäljare av Bosal dragkrokar (förutom amazon.com) Känns ju lite tungt med en helt ny krok för 3000kr när vi ändå aldrig använder den. Vad tycker ni vi ska göra? | |
|
Hehe, såg att Hasso har en likadan dragkrok :) Länk Bosal AK6, någon som vet återförsäljare i sverige? |
|
|
Bilenochjag säljer Bosal, kolla med dem vad de kan göra /Magnus |
|
|
På min avtagbara fattades en rörfjäderpinne redan när den var ny. Den gör att kroken "Går att ladda" för enhandsfattning. Först nu såg SBP detta som blev ombes givetvis. Åkte till BMW direkt som fixade utan kostnad...... På en -08. Helt suveränt. Mvh Jonas B |
|
|
Tack för svar! Läste att mecaverkstäderna renoverar trasiga bosalkrokar, sambon ska åka förbi en idag och höra vad de säger. Kollar även med bilenochjag :) |
|
|
Lämnat in den till mecabutiken i Uppsala för renovering nu, ska ta ungefär 5 arbetsdagar och kosta 995kr. Kanske får hyra ett släp eller något sen så man får testa draget lite ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.