|
|
|
|---|---|
|
Tjena hejsan. Jag håller på med min kompis X6a 35d 2009 286hp. Den dör när man belastar den när den blir varm, endast när den blir varm. När man startar den kall så kan man gasa fullt från stillaståendes upp till den hastigheten man vill. MEN när den är varm så dör den direkt vid belastning. Smyggasar man så är det inga problem. Har fått felkoder på ALLA glödstift är trasiga vilket jag inte tror då den startar bra när det är kallt ute och jag tror inte att glödstiften gör så att motorn dör. Däremot får jag upp en felkod på att Insprutningsventilen cylinder 5, negativ sida, kortslutning till plus. Permanent. Kan den göra så att bilen dör? Och när den väl dör så går det inte o starta den direkt. har bilen dött och jag trycker på startknappen så snurrar bara maskinen och det händer nada. Har kört med diagnosen samtidigt och upptäckte då att pumpen får 0v och det finns inga varvtal på den. Stänger jag däremot av tändningen och försöker startar direkt så startar den på en gång. Jag vet att glödrelät har bmw bilar problem med och enligt elschema så ska det relät bara styra glödstiften.. OM jag inte nu har fel elschema då. Så kom igen folket.. bolla med mig vad jag skall göra. mvh Lenny | |
|
Tjena! Har ni löst problemet och vad var det? Har tyvärr fått samma problem på min. Tack för svar. Mvh/Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.