AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.004

540 -96

Sida 2 av 2
ah
476
ahlstedt
540iAT-99
Hur f..n gör han.... tror jag får börja åka tåg till Stockholm så att Asken inte får syn på bilen och sågar en jäms med fotknölarna ;)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
ahlstedt: Det är inte så farligt jag bara påpekar sånt som skiljer från vad jag kan se är annorlunda mot den dag bilen lämnade fabriken. Har man tittat på ett par hundra bilar blir man kräsen. Sen finns det ju som sagt hur mycket fuffens som helst via bulvanfirmor som tar bilar till sverige. Jag är konservativ men alla saker man hittar finns det en förklaring till, sen om förklaringen är vettig då är det inget som hindrar köp, tvärtom. Många bilar mer eller mindre är omlackade tex. Min egen bil har flera anmärkningar men jag underhåller löpande så den är ett rullande småfixobjekt:) Med en enkel attityd att min egen bil skall gå att sälja på dagen så hålls grejorna i trim. Varje anmärkning en köpare hittar är en anledning att pruta så varför ge dom det nöjet?
Dandelude, Stephan735 och simba vet ju hur jag tittar. Inte blev de bilarna sågade utan mer vänliga tips i all välmening:)
Mvh
Asken
Sen även om man är "lite småpetig" som den gode Asken, så skall man ju även tänka som så att man skall se vad man betalar för oxå, inget fel med att köpa en tidigare smälld bil bara man som både säljare och köpare av en sån är 300% ärlig.

Det är ju bättre att man om man, som jag vet efter att ha polerat min egen bil, att ena framdörren saknar klarlack......, varför vet varken jag eller förste svenska ägaren, men om någon vid ev. försäljning frågar så får man ju säga som det är och sen är det upp till den pressumtive köparen att acceptera läget/ pruta/ åka hem
Det gör att man sover gott om natten, sen är ju läget klart ett annat om det kanske gäller en E30 -84 för 6000:- då kanske man får rätta referensramarna efter det, men liksom Asken lita på "känslan" , det kan spara en många besvär ( och pengar..)
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
-> danielb

vill bara säga att den rödmetallicfärgade på börsen har varit till salu i 2 veckor, inte hela sommaren. jag fick i uppdrag att sälja den vid den tidpunkten, tidigare hade den ett högre pris.
bilen är kanonfin, troligen finare än den som diskuteras här. det finns en mikroskopisk dörröppningsbuckla, skinninredningen är helt utan slitagemärken.
bilen är billig eftersom kompisen har flyttat till Kina i 1,5 år. han vill bli av med den snabbt!
jag kan vidare säga att den verkar hyfsat lättsåld för det priset, med tanke på att det redan ringt ett flertal spekulanter, trots att den inte är ute någon annanstans än på BMWBörsen.
hoppas detta är till någon hjälp för dig bimmerman!

Mvh Johan
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Asken: Hur i hela......kunde du se de detaljerna på så små foton? Falksyn eller är det bara jag som har för hög skärmupplösning? (1600x1200 på 17") Det är i vilket fall bud på att flyga ner dig som konsult när det blir dags för mig att köpa BMW ;-)

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
nofx16medstavningskontroll:Jag har 1024 tror jag. HAr man sett ett par hundra bmw, varit bilrekondare en gång i världen. Skulle nog aldrig ha börjat svara på dom här trådarna, har blivit fullkomligt dränkt i kolla-denna-bil-åt-mig-mail:) Lite kul är det så jag tar det som en komplimang. Flyger gärna ned till tyskland debiterar 750kr+mvs per påbörjad arbetstimme:)
Det enklaste man kan göra är att sätta sig i en ny bil och studera detaljer. Tänk efter vart man själv sätter armar, fötter mm och sen när man kolalr begbil titta efter slitage. Ju fler mil desto mer slitage. Som johan påpekat och jag lärt mig av honom, grådassiga strålkastarglas är tecken mer på 20k mil än 5k mil även om det står på mätaren. Slitna skinndetaljer på armstöde/ förardörr. Slitna gummin på pedalerna. Avskavd klädsel. Blästrad front.Ofta nu för tiden kör jag inte ens bilarna. Sågade en M5 99 fullständigt igår. 5k på mätaren såg ut att ha gått 15-20k annars kunde jag vart intresserad av den.
Mvh
Asken
Herr Gerether Asken,

roliga namn du har på dina Bilar. Pojken Marin kallar min bil för Sopel...höhö. Men borde inte 540iat:n kallas för SEHR schnelltransport?

/En som undrar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.