|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har fått ett litet vinande ljud i från bakvagnen som jag tror är ifrån bakaxeln. Och sitter och kikar lite efter vad för olja man ska ha i bilen. Är nog ganska säker, ville bara kolla försäkerhets skull så att jag har valt rätt olja. Så det borde väl vara denna? Länk Mvh r189 | |
| Stämmer bra | |
|
Nja, den oljan GÅR att använda men du har inte diffbroms så det "räcker" med en API GL5 Hypoid-klassad olja med viskositet 75W90. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tackar för svar, spelar det ingen roll så köper jag den oljan på länken. Dom var billiga på ebay såg jag. Mvh r189 |
|
|
Ja, LS-oljan fungerar i din bil utan diffbroms, men den är lite tjockare (både kall och varm) så du kommer att få lite mer transmissionsförluster (kanske 1-3%)... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hej, bytte oljan i vxllådan(manuell) och bakaxeln nu i helgen och det var behövligt. Oljan såg ut som spillolja i både vxllådan och bakaxeln. Tycker det är konstigt då jag har bytt på ett antal volvo bilar där oljan har sett riktigt fin ut, endast lite mörkare än den nya man häller i. Så det rekommenderar jag alla som är rädda om sina bilar att göra om det inte är gjort. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.