|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tittar på E46or och behöver lite hjälp med att förstå vad ngåra oliak utrustningkoder innebär: S226A Sportliche Fahrwerksabstimmung Sports suspension settings Är detta M sportchassie: dvs hårdare fjädrar, hårdare dämpare och hårdare bussningar? Men inget karrosseri? Vad är S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles ? S338A M Sportpaket II M Sports package II Är detta M spolier fram och bak och andra sidokjolar? Inkluderar det även M instegslister och M växelspaksknopp? M sportratt har jag sett som egen kod. - eller inklduerar M ratt och M-knopp? S842A Kaltland-Ausführung Cold-climate version - Är detta isolering av oljereturen - som enligt andra trådar är bra att ha på M54motorn? Stolvärme är en egen kod har jag sett. S877A Entfall Überkreuzbedienung Delete cross-pattern operation Vad är detta? Utan kryssmönster? S8SPA Steuerung COP Control unit COP COP igen - vad är det? S522A Xenon-Licht Xenon Light Är det xenon på både hel och halvljus på E46orna? S716A Aerodynamikpaket Aerodynamics package Är detta något annat än S338A? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 | |
| 226 är sportchassi och inget annat. Kan tyvärr inte svarar på om cabben finns med m-chassi just nu. Har listor på alla 330ci/6 Cab tack vare Jörgen. Sök efter e46 preisliste så får du fram hur det ligger till så får du ett snabbare svar. Där får du också svar på dina andra frågor. Men lite kan jag svara från huvudet:). P338 är allt som finns i m-paketet. S716 är spoilerplasten. S842 har inte enligt de som haft sin bil från ny/nästan ny inget extraisolering. Vad som skiljer mot bilar utan s842 är frågan. S522 är halvljus xenon fram till 01 och bi-xenon från 02. Övriga koder kan du strunta i. Det är inget bilägare behöver bry sig om. | |
|
Tack för svar Stephan men i några fall leder ditt svar til följdfrågor: Googlar jag E46 prislista får jag en lång rad andra träffar (kolalde 20 första träffarna) än en lista utrustningskoder - har du en direktlänk så vore jag tacksam. Äf det alltså skillnad på sportchassie och M-chassie? FInns det olika optioner för detta till 325/330or? Vad skiljer dessa två i så fall? 338 säger du är allt i MPkaetet men vad är då detta? Är det spoilers/kjolar, ratt och knopp och instegslister? Är alltså 716 en delmängd av 338? Xenon var dit svar solklart. dvs efter faceliften så är det bixenon men bara xenon på halljsu före. Tacksam för hjälp vidare - t ex via länken så kan jag läsa själv! /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
P338 innehåller följande till en E46 Cabrio (taget från prislista 3/04): Sportpaket M II (338) inkl. Aerodynamikpaket M II mit Nebelscheinwerfern, Scheinwerferblenden in schwarz (bei 330Ci), Leichtmetallräder mit Mischbereifung Doppelspeiche 68M, Sportsitze für Fahrer und Beifahrer, Stoff-/Alcantara-Kombination “Laser“, Sportliche Fahrwerksabstimmung mit Fahrzeugtieferlegung, Shadow Line hochglänzend, M Lederlenkrad, Interieurleisten in Aluminium “Black Cube“, Blinkleuchten weiß, Einstiegsleisten mit M Emblem und M Fußstütze (Fahrerseite). Wählbare Lackierungen: imolarot II, schwarz II, alpinweiß III, saphirschwarz, oxfordgrün II, titansilber, orientblau, silbergrau bzw. mysticblau (Metallic-Lackierungen gegen Aufpreis) Nicht in Verbindung mit Exklusivleder Nappa, Chrome Line Exterieur, Interieurleisten Sieblack dunkelgrau bzw. Aluminium „Säulen“. Nur in Verbindung mit Leichtmetallräder mit Mischbereifung Doppelspeiche 68M bzw. Doppelspeiche 135M Plasten ingår i P338 men har en egen utrustningskod. Sportchassi verkar vara det som fanns till E46, vare sig Coupé eller Cabrio facelift erbjöds med M-Sportchassi. På till exempel E34 hade sedanen M-Sportchassi medan Touring hade sportchassi. Du hittar prislistor här Länk Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.