|
|
|
|---|---|
|
Tja! Har ett missljud ( ett tick ljud ) som låter som att de kommer från A stolpen. Googlat en hel del, folk har tippsat att detta kommer från motorhuven och en earth pin bolt i gångjärnet. Nu e jag inte den här fixaren när de kommer till bilar, men kan någon ta fram en bild på exakt vilken bult detta är ( ett foto hade varit kanon ) och hur jag ska sjustera denna? Haft ljudet och blir galen. Bägge sidor och kommer endast under färd, om jag gör ett snabbt rattutslag så kan jag få fram de, och de låter bara en sida åt gången beroende på vilket håll jag svänger. Dock oftast inte på farthinder eller så utan kommer lite random. Stor eloge till den som har tips på va de kan vara eller kan få fram den där bilden! | |
|
Kolla att dina fjädrar på fjäderbenen (de grova) sitter som se ska. Dvs inte gått av eller så. Inte helt ovanligt idag tyvärr. Mvh Jonas B PS välkommen till forumet. |
|
|
Tjena! Tack för svar. Bytade bromsköld nyligen och hade bilen uppe på lift. Allt ser bra ut runt de området, bilen är omhändertagen och i bra skick. Saken är att de ett "tick" ljud som kommer lite random. Oftast inte vid grova ojämnheter utan vid mindre korrigeringar och olika hastigheter. Vet ifan hur jag ska förklara, blir galen. Dök i princip upp samtidigt från bägge sidorna. Låter som sagt nära a stolpen, som att de skulle kunna vara något som rör sig från sida när man svänger. En del på några usa forum förklarade att de skulle behövas en justering av denna bulten jag skrev. Ska hissa bilen igen och dubbelkolla fjädrarna dock. Mvh Patrik |
|
|
Kan vara glapp i fjäderbenslagringen i fjäderbenstornet. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tror du glapp där skulle låta inne i kupén? Och hade de inte låtit hela tiden då och speciellt över farthinder och så? Mvh Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.