|
|
|
|---|---|
|
Hej har igår köpt en santoriblå e36 m3 coupe med lättmetall dörrar någon som vet mer om detta? retro | |
|
M3 e36 GT hade aluminiumdörrar, men alla 356 exemplar av GT var British Racing Green så har svårt att tro att du har en sån. Kan dina dörrar vara eftermarknad kanske? Eller dörrar tagna från en GT men omlackade till din kulör. |
|
|
Nej det fanns dörrar kvar efter -95 som monterades på efterföljande årsmodeller. Så det behöver inte vara eftermonterat, men ingen garanti dock. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Min har också aludörrar (och skärmar samt huv). När jag forskat i detta är det svar jag hittat att man monterade överblivna karossdelar från GTn lite hur som på senare årsmodeller. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Retro du var snabb, han knappt maila innan den var såld:) Är det en pärla? |
|
|
Spiidfriik: Har du eftermarknadsskärmar samt huv? Retroe28: Grattis till en e36:a i vackraste färgen;) ///Stefan |
|
|
Tackar för info om aludörrar ! KaptenAero: Speedy Gonzales kom fram imig så de var bara å åk, skicket på en skala 1-10 känns som en 8, så just nu leker livet ! Stefan85 Tackar ! Känns som denna kulör blir bättre å bättre dag för dag ! ///Retro retro |
|
|
Stefan85: som jag förstått det är även skärmar och huv GT spec. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
| Alla M3E36 cab hade aludörrar som förklarar det högre antalet överblivna som monterades på coupe på slutet. | |
|
Spiidfriik: GT spec. kanske det är men M3 GT har vanlig plåthuv samt vanliga plåtframskärmar ;) Så om du har dessa delar i aluminium så är din bil sjukligt speciell! ///Stefan Ps. Retroe28, har du Instagram och vill kika på min Santorinblå e36 så kika på @e36individual. |
|
|
Stefan85: Hmm... Efter en snabb research verkar det som att du har rätt och jag har drömt. Får leta rätt på en magnet och kolla detta när jag tar fram den till våren. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
| Grattis till en härlig bil:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.