|
|
|
|---|---|
|
Hej! Elstolarna i min 735iA -88 har börjat krångla. Ryggstöden på båda framstolarna är lite snea, vilket gör sittpositionen en aning jobbig. Och om man lutar ryggstödet för mycket så faller det ner på ena sidan...svårt att förklara, men ryggstöden är hursomhelst helt fucked-up! Kan man på något sätt reglera ryggstödet manuellt? Eller får jag leva med det? Hoppas inte man måste plcoka isär hela stolen =( ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 | |
|
Du måste byta motorer och vajrar så då måste du plocka ner det. Hade samma problem med min 735i, slängde ut eländet och satte in en fräschare inredning. Det är värt det. El-stolarna är kanon när de fungerar, men ett helvete när de ger upp. Har hört att det inte är godkännt på besiktningen om inte stolen går att flytta eller om ryggstödet har låst sig. //Schnitzer |
|
|
tompas, skoj att du har hittat en E32! När får man se bilder på pärlan då? Tyvärr kan jag nog inte hjälpa dig så mycket med elstolarna, men jag har hört mycket om att vajrarna är problemet. Dessa lossnar, och då fungerar inget. Kan man inte plocka bort baksidan på ryggstödet och kolla lite där hur det verkar? |
|
| Testa den här: Länk | |
|
jadå låter inte kul =( Finns det inget sätt att manuellt få upp stolarna i rätt läge då? Så att man slipper sitta snett? Synd att slänga ut mina stolar för de är de fräschaste skinnstolarna jag sett i en E32, otroligt bra skick.. ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
|
J.L: Bilder ska jag skicka in till BMWPower redan ikväll tror jag =) ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
| tompas, är bara skinnet fint är det synd att kasta ut den. Vill man lägga ner lite energi så går de säkert att fixa. Vilken färg är det på skinnet förresten? | |
|
Hade unfär samma prob med mina stolar då det stått i ett garage några år.. Felet jag hade var att vajrarna hade åkt ut lite för långt i motorn. Är väldigt känsligt att de ligger på exakt rätt ställe. Ta lös bakstycket och prova skjut vajern lite fram och tillbaka. Glöm dock inte att köra stolen rak innan du monterar allt rätt igen. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
J.L: skinnet är ljusgrått, snyggaste färgen enligt min mening ;) Kollade in din 735 i galleriet nu... Ruskigt läcker måste jag säga..Det är så lite som behövs för att få en E32 riktigt FET... 17", sänkning och vita blinkers fram så är det fixat. Bilder har jag skcikat till webmastern nu, hoppasdet kommer ut snart =) ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
|
David: lossa bakstycket? vad menar du då? Tack så hemskt mycket för hjälpen och att det kanske finns hopp kvar för mina elstolar att överleva =) ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
|
Ja om du lossar bakstycket på stolarna ser du en del motorer och vajrar. Då ser du vad jag menar. Hade iof mina stolar lösa då jag fixade till dem , men kommer du inte åt är det ju bara att skruva ur dem. Kommer inte riktigt ihåg hur bakstycket satt fast som mer än att det satt klips i överkant , men du ser nog hur de skall tas lös , annars kan jag kolla imorgon. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
Motorn till lutningen av ryggstödet sitter under stolen ta ur stolen och vänd på den så syns det. Jag bytte bägge vajrarna på bägge mina stolar,enkelt jobb.4 st kostade ca 50kr st. på BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.