|
|
|
|---|---|
|
Test av nya AMG C63. Lite sugen blir man allt..gärna som kombi. | |
|
Verkar som att AMG lyckats bättre med ljudet och motorn, men att BMWn fortfarande är något mer "dynamisk". Lite trist att bilen är lite anonym exteriört, saknar skärmbreddare bak som på M3:an. Säkert en kanonbil! |
|
|
Den bilen är ju bara intressant som kombi enligt mig. BMW är kanske inte lika snabb rakt fram kan jag misstänkte men så mkt snyggare. Enda fördelen AMGn har enligt mig om man nu skulle ha råd eller vilja lägga dessa pengar är att den finns just som kombi inget annat enligt mig. Gamla C63 väcker fortfarande ett stort ha begär hos mig iaf (alltså som kombi:-) |
|
| M34ever; så att det sitter en rysligt välljudande V8:a i AMG:n är inte ytterligare en fördel eller...? ;) | |
|
Sani Jo självklart men jag skulle inte köpa just en sedan före en M3/M4 eftersom jag tycker BMW är så mkt snyggare. Däremot gillar jag sleepers som jag tycker kombin är synd dock att inte BMW hänger med på den trenden. |
|
| En m3 touring hade varit drömmen. | |
|
Okay en C63S kombi hade ju inte varit fel:-) Länk Tror M3/M4 får det svettigt här faktisk |
|
|
Synd att C63s inte kommer med 4Motion, då hade det blivit en riktigt trevlig konkurrent till RS4. Båda bilarna verkar ligga på ungefär samma nivå dynamiskt, dvs att man har gjort avkall på de sista tio procenten för att bli trevligare till vardags, så avför inte AWD? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.