|
|
|
|---|---|
|
Jag fick en fin Bmw på min födelsedag som är 17år gammal, bilen har lite skönhetsproblem etc. men det problem som är prio 1 är vindrutetorkarna som nu har flippat ut. Det som händer är att när jag startar min bil så kan jag sätta på torkarna, MEN så fort jag har satt på de så kan jag inte stänga av dem utan vad som händer är att torkarna går under en viss tid och sen dör de kvittar var de är på rutan. Vill jag sedan ha tillbaka de på sin ursprungsplats(som är i botten av vindrutan) så måste jag starta bilen igen och sedan stänga av den så fort torkarna är längst ner. Jag har pratat med en vän som är lite mer insatt i bilar än vad jag är och han har kommit fram till att det bara kan vara relän till torkarna. Jag behöver hjälp att hitta en affär där man kan köpa relä, vill helst inte köpa från skroten. Sedan skulle det hjälpa mycket om affären finns i Malmö-området. Sebastian | |
| BMW | |
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Hej, Det är mig veterligen inte ett relä i den lite enklare bemärkelsen. Även om jag tror din kompis är inne på rätt spår. Det är däremot lite mer sofistikerat än så på din bil. Det är en modul bakom handskfacket som sköter vindrutetorkarfunktionen, och det är rimligen nummer 61358369474 på den här bilden. Länk Här är tar man upp det i ett annat forum, exempel: Länk Du kan naturligtvis läsa på mer genom att t.ex. Googla "BMW E36 wiper module location" etc Och det är väl vettigt att beställa en ny fungerande på skroten, som här: Länk Därmed inte sagt att det ÄR den som felar på din bil, men jag skulle väl ha en misstanke kanske, med tanke på torkarnas lynniga beteende. /Anders |
|
Ja, min farbror hjälpte mig kolla in på det och han tror även att det är modulen, eftersom han hittade ett annat forum där någon hade liknande problem på sin BMW som var av samma modell som min. Får ta och byta modulen och förhoppningsvis så är det den som bråkar. Sebastian |
|
|
Efter att har bytat modulen så visar det sig att det inte var den. Dock så tror min styvpappa att det är ett motstånd i torkarmotorn som stänger alla strömmen till torkarna efter en viss mängd ström och att när jag stänger av bilen så nollställs den. Sebastian |
|
| Låter klokt, något motstånd eller diod internt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.