|
|
|
|---|---|
|
hej! jag har en bmw e46 touring årsm.2005 och vill ha gamla m fronten på den (alltså riktiga M-fronten och inte någon m-sport version.) och jag undrar om den passar utan större modifieringar eller om det inte går alls? jag har sett många facelift modeller på bland annat google som har riktiga m-fronten på, och jag undrar om det funkar att köpa en front som det står att den bara passar före faceliften, och att man kan sätta fast den ändå? vore tacksam för svar då jag inte vill ha någon m-sport version och de känns onödigt å köpa riktiga m-fronten om den inte passar alls. | |
|
Med riktig M-front, menar du den som ser ut som M3's? Länk Det bör passa genom att byta två fästen som håller stötfångaren. Det sitter ett plastfäste på varje sida. När man sätter faceliftfront på en pre-faclift byter man dessa, så du borde kunna göra tvärt om (montera de gamla stötfångarhållarna) |
|
| vad är skillnaden på dessa fronter? jag har facelift på min men jag tycker att min m-front ser likadan ut som pre facelift, eller så har jag kollat med det sämre ögat.. | |
|
ja precis det är dendär fronten jag vill ha på min facelift! ska ta lös fronten på min och kolla domdär fästena då, tack så mycket! ja tycker de inte borde va så svårt att sätta fast den. :) |
|
| PontusTI, lade upp en liten översikt på de olika varianterna här: Länk | |
|
weeman, de är alltså fronten längst ner av dom där (likadan fast den som passar till touringen) som jag vill ha på min bmw :) jag tycker att det borde gå utan större konstigheter :) |
|
|
Weeeman: snyggt! tack så mycket! då är det bild nr 2 jag har! lärt mig något nytt trodde faktiskt att dem var likadana! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.